رژیم

رژیم لاغری و تناسب اندام

رژیم

رژیم لاغری و تناسب اندام

۲۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در زنان افزایش فعالیت غده آدرنال، موجب صدای زمخت تر، پدیدار شدن موی صورت و کچلی با الگوی مردانه می شود (عقب کشیدن خط رویش مو) و به طور کلی بدن زنان را به هم می ریزد.بزرگ شدن غدد چربی در صورت زنان، به خصوص در دوره قاعدگی، باعث ایجاد آکنه می شود. آتروفی (کوچک شدن سینه ها نیز ممکن است اتفاق بیافتد.

علائم فوق، ناشی از تولید بیش از حد هورمون مردانه توسط غدد آدرنال است. هم تخمدان ها و هم غده آدرنال، استروژن و تستوسترون تولید می کنند؛ هنگامی که فعالیت این غدد غیر متعادل باشد، می توانند بر غدد چربی و فولیکول مو تاثیر بگذارند.وقتی تخمدان راست یک زن ناکارآمد می شود، سمت چپ صورت او بیشتر آکنه میزند؛ بدین ترتیب به نظر می رسد نوعی ارتباط متقاطع و نسبت معکوس وجود داشته باشد. هنگامی که هورمون آدرنال بیش از حد تولید شود، فرایند تأمین کلسیم فرد با مشکل مواجه می گردد. به منظور جذب کلسیم، سطح PH خون باید میزان مشخصی داشته باشد. این میزان PH به سطح اسید آلکالین اشاره دارد.

بالا رفتن آدرنال در بدن

در بدن انسان مایعات زیادی جریان دارد، که نیاز به اسیدی شدن یا آلکالین بودن دارند. تولید بیش از اندازه هورمون آدرنال، می تواند باعث از دست رفتن پتاسیم شده و در نتیجه PH خون فرد را بیش از حد قلیایی کند.این اتفاق مانع رسیدن مستقیم کلسیم به استخوان ها و عضلات می شود؛ در نتیجه نه تنها فرد دچار پوکی استخوان می شود، بلکه گرفتگی عضلات ساق پا نیز به سراغ او خواهد آمد. در نتیجه گرفتگی عضلات از کمبود کلسیم، منیزیم و پتاسیم نشأت می گیرد.

هر سه مشکل فوق الذکر ناشی از نقص در کارکرد غده آدرنال هستند. به نظر من در انتها به جای جذب توسط بدن، کلسیم در بافت های بدن تجمع پیدا می کند. من افرادی دیده ام که حتی کلسیم بر روی دندان آنها رسوب کرده است؛ رسوب کلسیم روی چشم منجر به آب مروارید زودرس می شود؛ رسوبات کلسیمی بر روی استخوان ها به عنوان التیام اسپرز، در مفاصل و ورم مفاصل به عنوان بورسیت، در تاندون ها به شکل التهاب تاندون، در شرائین به شکل تصلب شرائین، اگر کلسیم در کلیه رسوب کند، منجر به سنگ کلیه میشود و جمع شدن در بالا یا پایین پلک مشاهده شده است

هنگامی که غده آدرنال بیش از حد هورمون پمپاژ کند چه می شود؟

مقدار زیادی کلسیم از طریق ادرار دفع می شود، که این اتفاق منجر به پوکی استخوان خواهد شد. بدون وجود کلسیم، فرد به سختی به خواب می رود و در طی روز احساس خستگی می کند. سبزیجات دارای برگ سبز بهترین منبع کلسیم هستند؛ حتی کلسیم آنها خیلی بیشتر از کلسیم موجود در شیر تاثیر گذار خواهد بود. از آنجا که شیر پاستوریزه در درجه حرارت بالایی گرما می بیند، کلسیم آن به سختی جذب می شود. یک منبع بهتر کلسیم، لبنیاتی مانند ماست ساده و پنیر هستند. ماست و پنیر فراورده های تخمیری بوده و با حضور میکروب های سازگار و آنزیم هایی که برای سازماندهی مجدد آمینواسیدها (پروتئین) تولید میشوند و به همین دلیل عملا یک غذای جدید بوجود می آید. مانند پروتئین های گیاهی، راحت تر هضم شده و مورد استفاده بدن قرار می گیرد. هورمون های غده آدرنال، چرخه خواب و بیداری را تنظیم می کنند.

در نتیجه آسیب دیدن غده آدرنال ریتم بدن را به هم می زند؛ شما در طول روز خسته هستید، اما با وجود خستگی، شبها نمی توانید بخوابید. بدن شما اجازه نمی دهد وارد چرخه عمیق تر خواب شوید. چون آدرنال در حال مقابله با استرس است و تولید مقادیر بالایی از هورمون استرس، رسیدن به خواب عمیق و بازسازی دوباره بدن برای روز آینده را غیر ممکن می کند. هورمونهای خاصی از آدرنال، مسئول القاء حس بیداری به شما هستند و بقیه هم مسئولیت تنظیم چرخه خواب شما را بر عهده دارند. بدن با طی کردن چهار چرخه ی ۹۰ دقیقه ای، از خواب سطحی به خواب عمیق فرو می رود. تصور کنید در حالی که یک شیر شما را تعقیب می کند، تلاش می کنید بخوابید. در این حالت ممکن است شما خسته شوید، اما بدن شما نمی گذارد بایستید.

برخی افراد در طول شب، ساعت ۲ یا ۳ صبح بدون هیچ دلیلی بیدار میشوند و تا یک ساعت بعد هم قادر به خوابیدن نیستند؛ تازه اگر خوش شانس باشند شاید یک ساعت بعد به خواب می روند. برخی از آنها در طول روز بعد از آن شب قادر به انجام کارهای خود نیستند. در افراد نوع آدرنال مشکلات مثانه شایع است (سوراخ مثانه، تکرر ادرار) که عوارض آنها در شب بیشتر از روز است که این مشکل را بدتر می کند.از آنجا که اثرات چربی سوزی هورمون های خاصی، فقط در هنگام قرار گرفتن بدن در چرخه خواب عمیق اتفاق می افتد، با داشتن مشکل آدرنال، بدن قادر به وارد شدن به چرخه خواب عمیق نیست و این کم خوابی اثرات چربی سوزی را از بین می برد.

کمبود آدرنال

غدد آدرنال فرسوده و ضعیف، باعث حس بدن درد در قسمت های مختلف می شود، چون تولید هورمون های ضد التهاب در بدن شما کم می شود. اگر کار کرد غده آدرنال مختل شود، تجربه درد و التهاب ممکن است برای سالهای متمادی به طول بیانجامد. برای مثال فرد ممکن است به نوعی درد عضلانی بعد از ورزش دچار شود، که بهبود نمی یابد. از آنجا که این وضعیت به تدریج بدتر می شود، فیبرومیالژیا (یک بیماری روماتیسمی که با درد عضلانی یا اسکلتی عضلانی که همراه با سفتی و حساسیت به لمس در موضع خاصی از بدن همراه است افزایش یافته و کم کم به درد عضلانی در سراسر بدن تبدیل می شود.

اتفاقی که می افتد عبارت است از

افزایش التهاب در سراسر عضلات بدن، تاندون ها و بافتهای هم بند که در نتیجه کمبود هورمونهای از بین برنده التهاب که به طور معمول توسط غدد فوق کلیوی تولید می شوند، رخ میدهد. وجود درد و التهاب کاهش وزن را دشوار می کند چراکه هورمون استرس فعال شده توسط درد، هورمون های چربی سوز را منفعل می کند. تا آنجا که به بافت های عضلانی مربوط می شود، ورزش کردن با وزنه یا ورزش کردن با ریتم ضربان قلبی بالا، ایده خوبی برای این شرایط نیست، زیرا تنش مازاد، غده آدرنال را غرق خواهد کرد.

  • mehdi kh
  • ۰
  • ۰

همیشه در رژیم های غذایی به خوردن سبزیجات و میوه ها به دلیل کالری پایین و مغذی بودنشان توصیه می شود . در این مقاله می خواهیم شما را با کاهو و خواص ان برای لاغری و کاهش وزن آشنا کنیم . کاهو غنی از ویتامین ها ی ب منگنز و فولیک اسید است و به تنظیم قند خون کمک می کند و در ضمن برای تقویت سیستم ایمنی بدن هم بی نظیر است . کاهو به کاهش وزن بسیار کمک می کند و کالری کمی دارد . این سبزی فقط حاوی 5 کالری است و دارای ریز مغذی های بی شماری است .

برای رهایی از چاقی با ما مشورت کنید.

خوب است بدانیدکه کاهو همچنین دارای چگالی انرژی کمی است. این امر به خصوص درباره کاهوی رومی صدق می کند کاهو سرشاز از فیبر است و  فیبر به شما احساس سیری می دهد و اشتهایتان را کم خواهد کرد.می توانید برای وعهده ی ناهار یا شام یک برگ کاهو هم اضافه کنید .کاهو را به سالاد ها و آبمیوه ها و حتی ساندویچ های خود اضافه کنید، در این باره سعی کنید برگ های تیره تر را انتخاب کنید، زیرا همانطور که می دانید دارای مواد مغذی بیشتری می باشند .

عملکرد کاهو برای کاهش وزن :

کاهو بسیار مقوی و خوش خوراک است و در دراز مدت موجب کاهش چربی های انباشته شده شود.به همین دلیل می توانید آن را به رژیم غذایی کاهش وزن خود اضافه کنید .کاهو حاوی یک تا دو درصد چربی است که برای کاهش وزن بسیار مناسب و مفید می باشد . کاهو حاوی مقدار زیادی سلولز و فیبر است که به کاهش اشتها و افزایش وزن کمک می کنند . همچنین هضم بدن را بهبود می بخشد و باعث دفع مواد زائد خواهد شد  .کاهو حاوی اسیدهای چرب امگا تری و امگا 6 است، که هم برای سلامتی مفید هستند و هم می تواند در کاهش وزن مفید هستند . کاهو حاوی ویتامنین سی است و باعث  دفع سموم از بدن می شود و اینگونه با سم زدایی می توانید وزن هم کم کنید .

کاهو یک منبع بسیار عالی از ویتامین سی و بتاکاروتن اس این دو ویتامین با یکدیگر مانع از کلسترول اکسیداسیون می شوند و سطح قلیایی واسیدی بدن تان را تنظیم می کنند و سموم موجود در بدن تان را از بین می برند .کاهو بسیار کم کالری است همانطور که دربالا اشاره کردیم و این کالری پایین برای کاهش وزن فوق العاده است .  در وعده های غذایی اگر کاهو را به شکل سالاد و یا هرگونه که دوست دارید مصرف کنید باعث می شود احساس سیری کنید و کالری کمی هم مصرف کرده باشید .

کاهو قند خون را تنظیم کرده و مناسب برای افراد دیابتی است 

شاید بپرسید چگونه کاهو قند خون را تنظیم می کنند کاهو حاوی لاکتوکسانتین، یک ضد دیابت کاروتونئید است که به جلوگیری از افزایش فشار خون و یا کاهش سطح قند خون کمک می کند. از این رو، می تواند یک رژیم غذایی عالی و مناسب برای افراد دیابتی باشد، همچنین با تنظیم میزان قند خون، گرسنگی را کنترل می کند.

کاهو برای تقویت سیستم ایمنی بدن عالی است . در کاهو ویتامین های آ و سی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند . کاهو مواد معدنی مورد نیاز بدن را هم تامین می کند .همانطور که می دانید انواع مختلف کاهو وجود دارد اما کدام یک برای کاهش وزن مناسب تر است . خیلی فرقی ندارد که کدام نوع از کاهو مصرف شود زیر اخواص تقریبا مشابهی دارند .کاهو کلسترول و چربی ندارد و این کاهو را به بهترین گزینه برای کاهش وزن تبدیل کرده است .  همانطور که در مورد اکثریت سبزیجات نیز صدق میکند، برگ های کاهو هم حاوی کلسترول و چربی اشباع و غیر اشباع صفر هستند .کاهو حاوی آب بسیار بالایی است قبلا در یک مقاله درباره ی لاغری با خیار با شما صحبت کرده بودیم اما جالب است بدانید که محتوای آب کاهو سالادی تقریبا مشابه با خیار است.96درصد وزن کاهو آب است و نسبت به سبزیجات دیگر بیشتر باعث پر شدن و احساس سیری می شود .

آیا مصرف کاهو می تواند برای بدن مضر هم باشد ؟

باید بدانیدکه مصرف بیش از حد کاهو در دوران بارداری ممکن است باعث ایجاد آلرژی شود و یا حتی ممکن است منجر به آنا فیلاکسی شود و سلامت شما را به خطر بیندازد.بهتر است مطمئن شوید که میزان مناسب و مطمئنی از کاهو در رژیم غذایی خود دارید  و برای مصرف ان با پزشک تان مشورت کنید .خیلی از افراد خودسرانه و بدون اطلاع کافی رژیم های لاغری غیر اصولی می گیرند که به سلامتی شان ضرر می رساند . متخصصان طب سنتی بر این باورند که رعایت رژیم های لاغری بدون در نظر گرفتن مزاج عوارض جدی در پی دارد وباعث می شود که پس از گذشت مدتی چاقی آن ها برمی گردد و حتی چاق تر از گذشته شوند . بر اساس طب سنتی بدن انسان و همه موجودات، از 4 خلط :خلط صفرا با مزاج گرم و خشک، خلط بلغم با مزاج سرد و تر، خلط سودا با مزاج سرد و خشک، و خلط دم با مزاج گرم و تر تشکیل شده است . هر کدام از اعضای بدن دارای مزاج خاص خود هستند،

بسیاری از ما می خواهیم که فقط با خوردن سالاد کاهو وزن کم کنیم شاید در ابتدای راه اینگونه به نظر برسد اما به مرور زمان وزنشان ثابت می ماند زیرا با خوردن کاهو و گوجه و خیار رطوبت بدن افزایش یافته و این رطوبت در قالب بافت چربی، که دارای طبیعت سرد و تر است، در بدن ذخیره می شود . بهتر است یک رژیم غذایی اصولی را انتخاب کرده و از مواد مغذی مانند کاهو در ان استفاده کنید تا سریع تر به نتیجه برسید و رژیم سریع تر جواب دهد . باید بدانیدکه مصرف مواد غذایی سرد به طور مداوم باعث مشکلاتی مانند : ریزش مو کبد چرب و چربی خون بالا و ضعف بدن می شود .

برای رهایی ازچاقی با ما تماس بگیرید .

  • mehdi kh
  • ۰
  • ۰

حتما برای تان پیش آمده که یک سوپر مدل را ببینید و در دل حسرت بخورید که چگونه می شود اینقدر متناسب بود و ماند و هرگز چاق نشد . باید بدانید که این افراد برای حفظ تناسب اندام خود بسیار تلاش می کنند هم در تغذیه و هم در ورزش هایی که انجام می دهند بسیار دقت و وسواس به خرج می دهند . در این مقاله از لایف استایل سوپر مدل ها بیشتر برایتان می گوییم شما هم اگر اضافه وزن دارید می توانید این روش ها پیش گرفته و لاغر شوید .

برای رهایی از چاقی با ما مشورت کنید

سوپرمدل ها منوی غذایی خود را هوشمندانه انتخاب می کنند 

باید بدانید که برای داشتن یک برنامه ی غذایی خوب و هوشمندانه باید مشخص کنید که هر روز قرار است چه غذایی بخورید و کالری دریافتی را در نظر داشته باشید . سوپر مدل ها می دانند قرار است در طول هفته چه بخورند با چه اندازه کالری .

سوپرمدل ها همه ی زندگی خود را در حالت ورزش کردن نمی گذرانند

زیرا توجه بیش از حد به ورزش باعث حساسیت شما می شود زمانی که احساس کردید برای شکستن روتین کاهش وزن خود وسوسه شده اید ، افکار خود را روی کاغذ پیاده کنید و دوباره به هدفتان فکر کنید . این کار مانعی برای شکستن رژیم می باشد .

سوپرمدل هادر برنامه ی غذایی خود کربوهیدرات ها را کاهش می دهند

باید توجه داشته باشید که یک سوپر مدل برای صبحانه مقدار زیادی کیک و غذاهای با کربوهیدرات بالا نمی خورد . این روش ها به کاهش وزن شما هم کمک می کند . پس باید سعی کنید تا حد امکان میزان مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهید به این ترتیب نه تنها به تناسب اندام خود بلکه در کنترل فشار خون هم کمک کرده اید .

یک سوپر مدل باید خود باور باشد

شاید تصور کنید که این افراد بسیار خاص و استثنایی هستند اما اینگونه نیست این افراد به خودباوری رسیده و برای سلامت و تناسب اندام خود تلاش می کنند اینگونه نیست که هر غذایی بخواهند بخورندو به هر مقدار این افراد هم بسیاری موارد را رعایت می کنند . شما هم برای کم کردن وزن باید به توانایی های خود ایمان داشته باشید و با اراده و پیگیری به نتیجه برسید. اصلاً مهم نیست که چند بار تصمیم به کاهش وزن داشتید و از این کار صرف نظر کرده اید و نتوانستید در آن موفق شوید . به فرصتی که هم اکنون دارید، به عنوان یک فرصت  نگاه کنید . انگار اولین بار است که تصمیم به انجام آن می گیرید و مطمئن باشید که به زودی به هدف دست پیدا می کنید .

اگر اهل میان وعده هستید مانند سوپر مدل ها مواد غذایی سالم و کم کالری را در دسترس خود قرار دهید

  مثلا برای میان وعده ، تخم مرغ پخته یا میان وعده های سالم فریز شده یا ماست و میوه  داشته باشید تا هر زمان که گرسنه شدید از آن ها استفاده کنید . از پنیر های کم چرب ، میوه ، ماست و سبزیجات برای یک میان وعده سالم استفاده کنید.

یک سوپر مدل به حجم غذاهای خود بسیار دقت می کند

شما هم اولین کاری که برای موفقیت در کاهش وزن باید انجام دهید  ، کاهش حجم وعده های غذایی است . هر پنج روز یکبار حذف وعده های غذایی خود را کاهش دهید و تاثیر مثبت آن را در پروسه کاهش وزن خود مشاهده کنید .

یک سوپر مدل همواره مقدار کالری مصرفی را محاسبه می کند

  شما هم برای کاهش وزن باید به کالری مصرفی خود دقت زیادی داشته باشید . کاهش تدریجی اما پیوسته کالری به شدت در کاهش وزن شما موثر است . برای این کار می توانید از این متخصص تغذیه کمک بگیرید و یا کالری روی بسته های مواد غذایی را مطالعه کرده و خودتان آن ها را محاسبه کنید و از مقداری که باید بیشتر کالری مصرف نکنید .

سوپر مدل ها غذاهای سالم را انتخاب می کنند

 بایداز یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید . این رژیم غذایی شما باید حاوی پروتئین ، سبزیجات و چربی های سالم مثل آووکادو باشد . به طور مثال مواد خوراکی مثل سیب زمینی شیرین ، برنج قهوه ای یا کوینوآ در هر وعده غذایی بسیار کمک کننده است . نوشیدن آب و مایعات را فراموش نکنید و تا می توانید میوه و سبزیجات مصرف کنید زیرا کالری پایینی دارند . اگر همیشه هنگام بیکاری به غذا خوردن رو می آوردید ، اکنون باید یک سرگرمی جدید را جایگزین آن کنید تا با مشکلاتی مثل استرس و افسردگی دور شوید .

سوپرمدل ها متنوع ورزش می کنند

نباید فقط از یک ورزش پیروی کنید . سعی کنید که ورزش های مختلف مثل شنا ، پیلاتس بدنسازی و یوگا و ... را امتحان کنید و تنوع داشته باشید تا از آن دلزده  نشوید بلکه از انجام ان لذت ببرید .  حتماً باید به طور روزانه تمرین های ورزشی انجام داده و به آن پایبند باشید . تمرین ها را مدیریت کنید. به این کار عشق بورزید و برای خود هدف تعیین کنید . هنگام ورزش کردن در ذهنتان تصور کنید که در حال کاهش چربی های بدنتان هستید و از این کار نهایت لذت را ببرید .

 یک سوپر مدل مصرف فست فودها را به حداقل می رساند

اگر به دنبال لاغری هستید باید فست فوده کمتر مصرف کنید اگر امکان دارد از برنامه ی غذایی خود حذف کنید تا وزن کم کنید . فست فودها کالری بسیار بالا و مضری دارند . تا جایی که می توانید مصرف آن ها را کاهش دهید تا سریع تر به وزن ایده آل خود برسید .  خوب است بدانیدکه مصرف غذا های ادویه دار یا غذاهای تند به افزایش متابولیسم بدن شما و کالری سوزی کمک می کند .

یک سوپر مدل برنامه ی بیداری و خواب مرتبی دارد

می دانید که خواب می تواند در کنار یک رژیم غذایی سالم تاثیر بسیار زیادی در کاهش وزن شما داشته باشد . پس حتماً شب ها زود به رختخواب بروید و یک سبک زندگی سالم را برای همیشه در خودتان به وجود بیاورید .

برای رهایی از چاقی با ما تماس بگیرید .

  • mehdi kh
  • ۰
  • ۰

همیشه اینکه چگونه وزن کم کنیم و چگونه وزن خود را ثابت نگه داریم دغدغه ی خیلی از افرادی بوده که اضافه وزن را تجربه می کنند یا می کرده اند . وزن کم کردن کار ساده ای نیست و تازه وزن کم کردن و دوباره به حالت اول برنگشتن و ثبات وزن هم خود مشکلی دیگر است . اگر شما از آن دست افرادی هستید که به دفعات تلاش کرده اید وزن خود را کاهش دهید اما موفق نشدید ممکن است فکر کنید که آن رژیم ها در مورد شما کارآمد نیستند و احتمالا درست هم فکر می کنید. رژیم های سنتی کارآمد نیستند، حداقل برای مدت زمان طولانی. با این وجود راه های کوچک اما تاثیرگذار بسیاری جهت اجتناب از دام های معمول بر سر راه رژیم، رسیدن به موفقیت در کاهش وزن پایدار و نیز ایجاد رابطه ای سالم تر با غذا ها وجود دارد.

برای رسیدن به تناسب اندام از مکمل های لاغری ما استفاده کنید .

اما دلیل شکست در برنامه ی سریع و رژیم های سریع در چیست ؟

این رژیم ها به شما حس محرومیت می دهند. رژیم هایی که شما را از بعضی از گروه های غذایی نظیر چربی ها یا هیدرات های کربن بطور کامل محروم می کنند، غیر کارآمد هستند . شما باید همیشه حواستان به رعایت اعتدال باشد . بارها گفته ایم که  حذف کامل برخی گروه های غذایی نمی تواند رژیمی سالم باشد و عدم تعادل تغذیه ای را سبب می شود. شما وزن کم می کنید اما نمی توانید وزن ایده آل خود را حفظ کنید. رژیم هایی که شدیدا کالری را کاهش می دهند، غذاهای خاصی را محدود می کنند و تنها برای مدت زمان کوتاه کارآمد هستند. به این ترتیب، شما به محض اینکه به هدف خود در این برنامه های کاهش وزن می رسید. برای باقی ماندن در وزن ایده آل خود برنامه ای نخواهید داشت و به سرعت به حالت اضافه وزن بازخواهید گشت .

البته به نظر می رسد پس از اینگونه رژیم ها سریعتر وزن اضافه می کنید. زمانی که شما شدیدا غذای خود را محدود می کنید متابولیسم بدنتان بطور موقت کاهش می یابد. به محض اینکه شروع به خوردن طبیعی می کنید، تا زمانی که متابولیسمتان به همان حالت اولیه بازگردد، وزن اضافه می کنید. این مطلب دلیلی دیگر بر ناکارآمدی رژیم هایی است که باعث گشنگی کشیدن افراد می شوند. در این نوع رژیم ها شما معمولا رژیم خود را می شکنید و برای شروعی مجدد احساس دلسردی می کنید.  باید بدانید که رژیم هایی که خیلی محدود کننده هستند به وسوسه منتهی می شوند.  باید بدانید که برنامه های غذایی محدود و سخت معمولا باید مواد غذایی خاصی را هم مصرف کنید و این یعنی هزینه ی بیش از حد این رژیم ها . وعده های غذایی و برنامه های خاص بسیار پرخرج هستند و برای کاهش وزن طولانی مدت و باقی ماندن در وزن ایده آل کارآیی چندانی ندارند.

وقتی اضافه وزن دارید معمولا اعتماد به نفس کافی برای معاشرت را ندارید

معمولا احساس تنهایی می کنید و قادر نیستید از موقعیت های اجتماعی ایجاد شده حول تفریحات غذایی لذت ببرید. بدون استراتژی های سالم و کاربردی رژیمی، زمانی که برای شام بیرون می روید یا در مراسمی مثل میهمانی های عصرانه یا جشن های ازدواج دعوت می شوید، احساس خوبی نخواهید داشت . والبته برای خوردن غذاهای موجود در مراسم هم حتما محدودیت خواهید داشت . شرکت های ارائه دهنده رژیم های غذایی سخت  قول های اغراق آمیز فراوانی به مشتریان خود می دهند که اکثر آن ها دور از واقعیت هستند. به هر حال کاهش وزن به آن آسانی که اینگونه شرکت ها می گویند نیست و هر کس آن را چنین ساده بنمایاند، قصد فریب دادن شما را دارد. پس با اهداف غیر واقعی خود را ناامید نسازید. رژیم غذایی و کاهش وزن سالم منجر به متوقف کردن پرخوری روانی می شود . و به شما حس اعتماد به رژیمتان را می د هد .

بار ها گفته ایم که به غذا باید به چشم دارو نگاه کنید

اگر این کار را نمی کردیم هیچ کس اضافه وزن نداشت. در اکثر مواقع به جهت آسایش و کاهش استرس به سمت غذا می رویم. وقتی چنین اتفاقی می افتد بطور وسیعی وزن اضافه می کنیم. بنابراین اهمیت متوقف کردن پرخوری روانی را دست کم نگیرید. یادگیری شناسایی حالات روانی که منجر به خوردن بیش از حد می شوند. پاسخ به این حالات از طریق انتخاب های سالم تر می تواند باعث بهبود تلاش های شما جهت کاهش وزن شود. نخست  اینکه چگونه و کی شروع به غذا خوردن می کنید  را مورد توجه قرار دهید.

آیا شما فقط زمانی که گرسنه هستید غذا می خورید

به عنوان مثال همزمان با تماشای تلویزیون حتما باید خوراکی بخورید؟ آیا زمانی که استرس دارید یا کسل هستید غذا می خورید؟ وقتی که تنها هستید؟ برای دادن پاداش به خودتان غذا می خورید؟ به محض اینکه تمایلات پرخوری روانی خود را شناسایی کنید. می توانید به سمت تغییر تدریجی عادات و نگرش های روانی که تلاش های رژیمی شما را در گذشته خراب کرده اند، حرکت کنید. از لحاظ روانی باید بدانید که بسیار مهم است که در چه شرایطی بیشتر غذا می خورید باید به خود آگاهی برسید و بدانید که کی و در چه شرایطی بیشتر پرخوری می کنید و به سراغ غذا می روید .

اگر در انتهای یک روز طولانی به سمت غذا می روید، سایر راه های آرامش بخش را جت پاداش دادن به خود و کم کردن استرس پیدا کنید. با یک کتاب و یک فنجان دم نوش ریلکس شوید، در حمام آب گرم غوطه ور شوید یا به سراغ گل و گیاه بروید . اگر زمانی که احساس کمبود انرژی می کنید غذا می خورید، یک عصرانه پرانرژی بهتری را پیدا کنید. پیاده روی کنید یا به یک آهنگ پرانرژی گوش دهید. سایر جایگزین ها می تواند یک چرت کوتاه باشد که ۳۰ دقیقه یا کمتر طول بکشد. اگر زمانی که تنها یا کسل هستید غذا می خورید، بجای اینکه به سمت یخچال بروید به جمع دوستان ملحق شوید. به دوستی که باعث شادیتان می شود زنگ بزنید، یک فعالیت جالب برای انجام دادن پیدا کنید. به اماکن عمومی نظیر کتابخانه ها، مراکز خرید یا هر جایی که مردم هستند بروید.  

برای رهایی از چاقی با ما تماس بگیرید .

  • mehdi kh
  • ۰
  • ۰

همیشه اینکه چگونه وزن کم کنیم و چگونه وزن خود را ثابت نگه داریم دغدغه ی خیلی از افرادی بوده که اضافه وزن را تجربه می کنند یا می کرده اند . وزن کم کردن کار ساده ای نیست و تازه وزن کم کردن و دوباره به حالت اول برنگشتن و ثبات وزن هم خود مشکلی دیگر است . اگر شما از آن دست افرادی هستید که به دفعات تلاش کرده اید وزن خود را کاهش دهید اما موفق نشدید ممکن است فکر کنید که آن رژیم ها در مورد شما کارآمد نیستند و احتمالا درست هم فکر می کنید. رژیم های سنتی کارآمد نیستند، حداقل برای مدت زمان طولانی. با این وجود راه های کوچک اما تاثیرگذار بسیاری جهت اجتناب از دام های معمول بر سر راه رژیم، رسیدن به موفقیت در کاهش وزن پایدار و نیز ایجاد رابطه ای سالم تر با غذا ها وجود دارد.

برای رسیدن به تناسب اندام از مکمل های لاغری ما استفاده کنید .

شما می توانید با رعایت یکسری نکات ساده و توجه به ان ها به خوبی وزن کم کنید و در یک وزن ایده ال بمانید . معادله ای ساده در رابطه با تعادل وزنی افراد وجود دارد: اگر مقدار کالری بیشتر از آنچه سوزانده می شود دریافت گردد، وزن افزایش یافته و در صورت دریافت مقدار کالری کمتر از نیاز وزن کاهش می یابد. ۷۷۰۰ کالری معادل حدود ۱ کیلوگرم چربی است. اگر ۱۱۰۰ کالری را از رژیمی که هر روزه مصرف می کنیم، کم کنیم تقریبا در یک هفته ۱ کیلوگرم کم می کنیم .

این روش اصلا سخت نیست . اما برای ما همیشه غول بزرگی است کم کردن وزن ما در اکثر مواقع بسیار مشکل تر از آنچه که نیاز است وزن را کاهش می دهیم: با استفاده از رژیم های بسیار مشکل که باعث بد اخلاقی و زجر کشیدن ما از گرسنگی می شوند اقدام به کاهش وزن می کنیم. با اتخاذ روش های ناسالم زندگی نتایج تلاش هایمان را از بین می بریم. یا اینکه عادات اشتباه و روانی غذا خوردن اراده ما را قبل از شروع کردن رژیم کاهش وزن متزلزل می سازد. اما راه های مناسب و بهتری وجود دارد .

در انتخاب و تصمیم گیری باید دقت کنید

می توان با گرفتن تصمیمات هوشمندانه عادات و ترجیحات غذایی جدیدی را که باعث ایجاد حس خشنودی می شود، در خود ایجاد کنید. تمام افراد چاق یکسان نیستند. اینکه چربی در کجا تجمع می کند از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر چربی در ناحیه ی  شکم جمع شود، مشکلات تهدید کننده سلامتی بسیار بیشتر و جدی ترخواهد بود. بسیاری از چربی های شکم در عمق پوست احاطه کننده اندام های شکمی و کبد ذخیره می شوند که این مطلب به شدت با مقاومت نسبت به انسولین و دیابت در ارتباط است.

افراد و شکل چاقی ان ها با هم متفاوت است و بسته به میزان شاخص بی ام ای باید برای کاش وزن اقدام کرد. سعی کنید شیوه زندگی را تغییر دهید، نه رژیم کوتاه مدت را. کاهش وزن دائمی چیزی نیست که با یک رژیم سریع الاثر قابل حصول باشد. در عوض درباره کاهش وزن به عنوان تغییری دائمی در شیوه زندگی فکر کنید تضمینی برای سلامتی در زندگی. رژیم های معمول گوناگونی می توانند به شروع جهشی کاهش وزن شما کمک کنند. اما تغییرات دائمی در شیوه زندگی و انتخاب های صحیح غذایی فاکتور هایی هستند که در دراز مدت موثر خواهند بود.

داشتن یک مشوق برایتان انگیزه می اورد در کاهش وزن حمایت اجتماعی بسیار مهم است. به دنبال حمایت باشید، چه در خانواده، چه بین دوستان یا یک گروه حمایت کننده. به این ترتیب تشویقی را که به آن نیاز دارید می توانید به دست بیاورید.   همیشه کسانی که آهسته و پیوسته می روند در مبارزه پیروز می شوند. در هفته نهایتا باید 1 کیلو گرم وزن کم کنید این را هدف هفته قرار دهید . کاهش وزن بسیار سریع می تواند تاثیر بدی روی ذهن و بدن شما داشته باشد و باعث شود احساس بی حالی  و بیماری کنید. وقتی مقدار زیادی وزن را به یکباره کاهش می دهید، در واقع بجای چربی در حال از دست دادن آب و ماهیچه هستید. هدف تعیین کنید تا با انگیزه باقی بمانید.

در موفق شدن در رژیم غذایی باید هدف کوتاه مدت تعیین کنید. به عنوان مثال خوش اندام شدن برای شرکت در یک مراسم و یا غروسی  معمولا به همان کارآمدی اهدافی بزرگ نظیر تمایل به داشتن اعتماد به نفس بیشتر یا سلامت بیشتر جهت حمایت از فرزندان خود، نیستند. زمانی که ناامیدی و وسوسه بر شما مستولی می شوند. بر منافع بسیاری که از سالم تر ولاغر تر شدن شما عایدتان می شود تمرکز کنید.

خوب است که  از ابزاری استفاده کنید که به شما کمک کنند پیشرفت های خود را با انگیزه تر ادامه دهید  دهید. خود را بطور منظم وزن کنید، هر کیلوگرمی که کم می کنید و هر سانتی که از دور کمر شما کم می شود را دنبال کنید. با دنبال کردن تلاش هایتان در راستای کاهش وزن با انگیزه باقی خواهید ماند. بخاطر بسپارید که آزمایشاتی جهت یافتن رژیم صحیح برای بدن هر فرد ممکن است نیاز باشد. این که شما احساس رضایت داشته باشید بسیار مهم است زیرا به این ترتیب است که قادر خواهید بود رژیم خود را برای مدت زمان طولانی حفظ کنید. اگر از یک رژیم غذایی نتیجه نگرفته اید ، یکی رژیم دیگر را امتحان کنید. راه های فراوانی برای کاهش وزن وجود دارد، نکته کلیدی این است که کدام در مورد شما جواب می دهد است.

چگونه به کاهش وزن خود سرعت دهیم

خیلی مهم نیست که چه نوع رژیمی را برای کاهش وزن انتخاب کرده اید . مطالعات نشان می دهند که نوع رژیم غذایی انتخاب شده از جانب ما  – مادامی که این رژیم ها جذب کالری را کاهش دهند و برای سلامتی مضر نباشد   می توانیداز آن استفاده کنید . به عبارت دیگر توجه داشته باشید که نکته اینجاست که  بهترین رژیم غذایی آن رژیمی است که بتوانید آن را ادامه دهید. رژیم غذایی و کاهش وزن سالم منجر به اجتناب از اشتباهات معمول می شود. رژیم های غذایی، بخصوص رژیم های زودگذر و قرص ها و برنامه های سریع الاثر اغلب شما را با شکست مواجه می کنند.

برای رسیدن به تناسب اندام با ما تماس بگیرید .

  • mehdi kh
  • ۰
  • ۰

با ادامه سری مقاله های اصول رژیم در خدمت شما همراهان سایت کلینیک رسپینا هستیم تا آخر مقاله همراه ما باشید.

اصل شماره ۳ قبل از اینکه وزن کم کنید باید سالم باشید.

حتما شما هم شنیده اید که باید وزن کم کنید تا سالم تر باشید، چون چاقی یک خطر برای سلامتی محسوب می شود که منجر به بیماریهای قلبی، دیابت، آرتروز و سکته مغزی می گردد. درست؟ اگرچه ذهن مردم به شدت برای پذیرش این باور که چربی به طور مستقیم باعث این مشکلات می شود تحت فشار قرار گرفته، اما این ادعا درست نیست! بلکه حتی من در نتایج تحقیقاتم یافته ام که درست برعکس این است؛ یعنی قبل از اینکه وزن کم کنید، باید سالم باشید.

به عبارتی دیگر

بیماریهای قلبی، دیابت، آرتروز، سکته مغزی و چاقی (علائم) همه نتیجه یک علت مشابه هستند. «بدن ناسالم» برخی از افراد چاقی را به عنوان دلیل ابتدایی بیماری معرفی می کنند، در حالی که در واقعیت، چاقی، خود یک اثر یا نتیجه نشات گرفته از عامل بیماریزای دیگری است.

اگر شما مشکلات ناشی از درگیری با اضافه وزن سرسخت دارید، به این معنی است که هورمون های غیر متعادل دارید. شما هرگز نمی توانید همزمان هم چاق و هم سالم باشید.بدن نمی تواند تا زمانی که به سطح خاصی از سلامت برسد، چربی آزاد کند. اگر هدف از ذخیره چربی را درک کنید، متعجب نخواهید شد که چرا بدن شما تا این حد اصرار به حفظ چربیها دارد. این یک مکانیسم حیاتی است و بدن اجازه نمی دهد تا زمانی که منبع فشار (استرس) یا تهدید بقاء رفع شود، یا به عبارتی دیگر تا زمانی که بدن سالم شود، چربیها از بین بروند.

 شما می توانید بدن خود را با استفاده از مهار کننده های اشتها، نوشیدن نوشیدنی های رژیمی یا شربت ذرت با فروکتوز بالا و یا گرسنگی کشیدن مجبور به از دست دادن وزن کنید، اما این بهترین راه حل نیست، چون مشکل بزرگتری را سر راهتان قرار میدهد. حل کردن معضل اضافه وزن با اتکا به رژیم غذایی دائمی و تمرین همیشگی، بدون درک مشکل واقعی خودتان، بهترین راه نخواهد بود. کاهش وزن می تواند کار بسیار طاقت فرسایی میباشد؛ زیرا شما بر هدف اشتباهی تمرکز کرده اید: کاهش وزن! هدف درست، ایجاد تعادل در هورمون ها و داشتن غدد سالم است و در نتیجه کاهش وزن به عنوان یکی از مزایای سلامتی اتفاق خواهد افتاد.

 بنابراین، در اینجا چیزی هست، که من می خواهم شما تغییرش دهید. از این به بعد، دیگر به دنبال حذف علائم، تحت عنوان درمان نباشید. وزن شما تنها یک نشانه بوده و علت نیست. با تلاش برای ساختن یک بدن سالم، همهی انرژی و توجه خود را بر رفع علت متمرکز کنید و سپس می بینید که علائم وزنی، دیگر مشکل محسوب نخواهند شد. تلاش برای از بین بردن نشانه، مثل به کار گرفتن دستگاهی است که به جای پیدا کردن علت صدای موتور، فقط آن را خفه می کند.ما این نظریه را بر روی هزاران نفر، داوطلبانه آزمایش کرده ایم و در هر مورد هم ازمایش ما به خوبی جواب داده است.

 کدام غذا توانایی ایجاد بیشترین سلامتی را برای بدن شما دارد؟

اجازه دهید ابتدا کمی به عقب برگردیم

 یکی از بدترین شرایطی که بدن می تواند در آن قرار گیرد چیست؟

به طور حتم سرطان. آیا غذاهایی هستند که به طور بالقوه ضد سرطان باشند یا سرطان را مهار کنند؟ بله! غذاهای ضد سرطان، سالم ترین غذاهایی هستند که توانایی ایجاد سلامتی و کاهش وزن را دارند. من این غذاها را در گام اول از ارائه برنامه غذایی قرار داده ام.به نظر من یکی از دلایل توجه ناکافی به این اصل که عدم تعادل هورمونی و غدد ناسالم سبب ایجاد فرم های بدنی متفاوت می شوند، این است که پزشکان مبنای تشخیص خود را ازمایش خون قرار میدهند. این کار برای تشخیص وضعیت عمده بیماریها خوب است، اما نه برای تشخیص بالینی عدم تعادل غدد و هورمونها. حتی امکانش هست که جواب ازمایش خون شما مطلوب باشد و در عین حال آسیب جدی کبدی داشته باشید. همین وضعیت برای غدد آدرنال نیز صدق می کند. بدن شما تمایل دارد تا به هر نحوی، وضعیت و شرایط شیمیایی خون را ثابت نگه دارد.

مطابق با آزمایش خون، هورمون های من نرمال هستند» نمی توانم بگویم چند بار شنیده ام که مردم میگویند: «در آزمایش خون، هورمون های من سالم هستند، اما هنوز هم تمام علائم را دارم و هنوز هم چاق هستم.» اجازه دهید مطلبی را توضیح دهم. به ندرت روابط بین هورمونها در یک نگاه کلی و به هم پیوسته دیده می شود. برای مثال، اگر غده آدرنال بیش از حد هورمون های استرس خود را تولید کننده هورمون چربی سوزی مهم یعنی «هورمون رشد» می تواند سرکوب شود. اگر در تخمدان شما یک کیست وجود داشته باشد، می تواند استروژن بیش از حد تولید کرده، در نتیجه گیرنده های تیروئید را مسدود و علائم تیروئید را نمایان کند. (ریزش مو، چاقی مفرط، ترد و شکننده شدن ناخن ها و غیره). ۸۰٪ از فعال سازی هورمون تیروئید از طریق کبد رخ میدهد.

نگاه سطحی به روابط بین این دو ارگان، باعث میشود که فرد بر روی مشکل دارای اولویت ثانویه متمرکز شده و سالها برای حل مشکل فرعی تلاش کند و در انتها هم به موفقیت نرسد. بنابراین، اگر هنوز مشکل نرمال بودن جواب آزمایش دارید، از دکتر خود بخواهید تا به طور گسترده تری بدن شما را ارزیابی کند. اگر فقط هورمون های تیروئیدی را بررسی کردید، پس چک کردن آدرنال، تخمدان و یا حتی هورمون های هیپوفیز را فراموش نکنید.

 اکثر افراد بدون اینکه تعاملات بسیار ارزشمند هورمونی را ارزیابی کنند، در تله «درمان علائم» گیر خواهند کرد. اما لطفا توجه کنید، من یک متخصص غدد نیستم، از آنجا که کلمه دکتر به معنی «معلم» است، من به این باور مهم اعتقاد دارم که باید به مردم در مورد چگونگی عملکرد بدنشان اطلاع رسانی صحیح کنیم. فراموش نکنید که وجود چربی بیش از حد، تنها یک نشانه است.

در واقع مثل کوه یخی است در دریا که نوکش از آب بیرون زده اما بخش اعظم پیکرش زیر آب پنهان شده است. بزرگترین کشف این است که می دانیم بسیاری از مردم برای حل مشکل اشتباهی تلاش می کنند؛تاکنون پیش آمده برای حل معمای غلط تلاش کرده باشید؟ این تلاش بیهوده تنها منجر به اتلاف وقت و انرژی، بدون دستیابی به هیچ نتیجه ای می شود! شکست سلول های چربی در آزاد کردن انرژی مشکل واقعی است.

سلول چربی و هدف آن چیست؟ چربی چیست؟

هر چند فهم آن کمی مشکل است، اما بافت چربی بزرگترین غده درون ریز و بخش مهمی از ترکیب بدن بوده، که بسیاری از سیگنال های هورمونی را می پذیرد و همچنین قادر به تولید هورمون ها و مواد شبه هورمونی است. چربی، انرژی بالقوه ای را شامل می شود. بالقوه به معنای «قادر به تبدیل شدن یا تبدیل کردن، در صورت امکان است. زیرا سوختی است که هنوز تبدیل به انرژی نشده، این انرژی ذخیره یا انبار شده است. در حقیقت شما واقعا چاق نیستید، بلکه انرژی بالقوه فراوانی دارید.

میتوانید یک تی شرت بخرید که روی آن نوشته شده باشد:

« من چاق نیستم، من انرژی بالقوه فراوانی دارم.» ذخیره چربی به پس انداز پول در بانک شباهت دارد. شما هر روز سر کار می روید و پولی دریافت می کنید. بخشی از پول را خرج می کنید و اضافه آن را در بانک ذخیره می کنید. دسترسی شما به پولتان از طریق دستگاه خودپرداز، کارت اعتباری با شماره حساب بانکی است. چربی معادل شماره حساب مرکزی بانک بدن است. احتما" الآن پیش خود می گویید پس من یک میلیاردر هستم.» اما چگونه می شود با وجود داشتن این انرژی بالقوه، حتی مقدار کمی هم احساس خستگی کرد؟حتی ممکن است از نان، پاستا، غلات، حبوبات و یا شکلات و غیره هم انرژی کسب کنید.

این وضعیت عجیبی است: داشتن بدنی مملو از انرژی ذخیره شده و در عین حال ناتوان در آزاد کردن آنها این اتفاق به آن دلیل رخ داده که ذخایر انرژی در دسترس نبوده؛ و شما نیازمند راه حل خاصی هستید تا به کمک آن، ذخیره چربی را آزاد و تبدیل به انرژی کنید. حدس بزنید چه میشود؟ شما کلیدهای گاوصندوق بانک تان را دارید، این کلیدها

هورمون های شما هستند. برای شناسایی و استفاده درست از این ۶۰۰ هورمون کلیدی، که از این تعداد، شش تای آنها چربی سوز و سه تای آنها چربی ساز هستند، و فراهم سازی امکان استفاده از موجودی درون صندوق، باید از کلیدهای صحیح و مخصوص به هر گاوصندوق استفاده کرد. اگر هرکدام از هورمون های ذخیره چربی فعال شوند، تمام شش هورمون چربی سوزی را غیرفعال می کنند. در این بین، راز موفقیت فعال کردن دائمی شش هورمون چربی سوز و غیرفعال نگه داشتن سه هورمون چربی ساز است.

  • mehdi kh
  • ۰
  • ۰

شاید اسم این مکمل را برای لاغری و کاهش وزن شنیده باشید . خوب است بدانید که ال کارنیتین از مشتقات طبیعی اسیدهای آمینه است که بیشتر به‌عنوان مکمل کاهش وزن شناخته می‌شود. البته این تنها کارکرد ال کارنیتین در بدن نیست. ال کارنیتین باعث تولید انرژی در بدن می‌شود و به سلامت قلب و درمان دیابت نیز کمک می‌کند . با مقاله ی ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری راجع به این مکمل دراختیارتان بگذاریم .

برای رهایی از چربی های مقاوم از مکمل های لاغری ما استفاده کنید .

ال کارنیتین در بدن چه عملکردی و وظایفی دارد :

اما در ابتدا بهتر است به این بپردازیم که ال کارنیتین در بدن چه عملکردی دارد ؟ ال کارنیتین با انتقال اسیدهای چرب به میتوکندری، نقش مهمی در تولید انرژی ایفا می‌کند. میتوکندری مانند موتوری در درون سلول‌های بدن عمل می‌کند و از طریق چربی سوزی، انرژی قابل‌مصرف تولید می‌کند. بدن انسان می‌تواند با استفاده از اسیدهای آمینه‌ی لیزین و متیونین، ال کارنیتین بسازد. البته برای تولید مقادیر کافی از ال کارنیتین به ویتامین سی زیادی نیاز دایم .  شما می‌توانید علاوه‌بر ال کارنیتین تولیدشده در بدن، مقادیر اندکی از آن را نیز از رژیم‌ غذایی خود دریافت کنید.

ممکن است که گیاهخواران یا افرادی که مشکلات ژنتیکی خاصی دارند، قادر به تولید یا دریافت ال کارنیتین کافی نباشند ؛ پس. عملکرد اصلی ال کارنیتین در بدن، کمک به عملکرد میتوکندری و تولید انرژی است. ال کارنیتین به انتقال اسیدهای چرب به میتوکندری کمک می‌کند. میتوکندری جایی است که در آن این اسیدها برای تولید انرژی سوزانده می‌شوند. حدود نود و هشت د رصد از ذخایر ال کارنیتین بدن در ماهیچه‌ها یافت می‌شوند و مقادیر اندکی نیز در کبد و خون وجود دارند. ال کارنیتین به افزایش سلامت عمومی بدن کمک می‌کند و موجب افزایش رشد و سلامت میتوکندری (که نقش اصلی در پیشگیری از بیماری و پیری دارد) می‌شود. پژوهش‌های جدید مزایای احتمالی انواع مختلف کارنیتین را برای مشکلاتی مانند بیماری های قلبی و مغزی، نشان داده‌اند .

ال کارنیتین چگونه سبب لاغری  و کاهش وزن می شود

برای لاغری توصیه می شود که از مکمل ال کارنیتین استفاده کنید .  از آنجا که ال کارنیتین در انتقال هرچه بیشتر اسیدهای چرب به سلول‌ها و سوزاندن آنها برای تولید انرژی مفید است، شاید فکر کنید که موجب افزایش توانایی شما در سوزاندن چربی و کاهش وزن می‌شود، ولی بدن انسان بسیار پیچیده است و نتایج مطالعات انجام‌شده روی انسان و حیوان یکسان و قطعی نیست . در مطالعه‌ای دو گروه از زنان  گروه اول از مکمل ال کارنیتین استفاده کرد و به گروه دوم مکملی داده نشد. هر دو گروه در دوره‌ای ۸ هفته‌ای، ۴ جلسه در هفته ورزش کردند. پژوهشگران هیچ تفاوتی را در میزان کاهش وزن این دو گروه مشاهده نکردند و فقط ۵ شرکت‌کننده که از ال کارنیتین استفاده می‌کردند دچار حالت تهوع یا اسهال شدند .

مکمل ال کارنیتین و سلامت قلب :

بعضی از بررسی ها  نشان داده‌اند که مصرف مکمل‌های ال کارنیتین برای کاهش فشارخون و فرآیندهای التهابی مرتبط با بیماری‌های قلبی مفید هستند. در یکی از این مطالعات شرکت‌کنندگان روزانه ۲ گرم استیل ال کارنیتین مصرف کردند که موجب کاهش فشار خون سیستولیک به‌میزان تقریبا ۱۰ میلی‌متر جیوه در آنها شد .توجه کنید که ممکن است که فواید ال کارنیتین غیرمستقیم باشد و نمایان شدن آنها هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد. ال کارنیتین با مکمل‌هایی مانند کافئین یا کراتین متفاوت است.

مکمل ال کارنیتین و سلامت مغز :

همانطور که اشاره کردیم این مکمل برای سلامت عمومی بدن به خصوص مغز بسیار مفید است . ال کارنیتین می‌تواند مزیت‌هایی برای عملکرد و سلامت مغز داشته باشد. بعضی از مطالعات انجام‌شده روی حیوانات نشان می‌دهند که مصرف این مکمل در جلوگیری از کاهش توانایی های ذهنی ناشی از بالا رفتن سن مفید است و موجب بهبود یادگیری می شود  در مطالعاتی با نمونه‌ی انسانی نیز مصرف روزانه‌ی استیل ال کارنیتین موجب وارونه شدن روند کاهش عملکرد مغزی ناشی از آلزایمر و سایر بیماری های مغزی شد. همچنین مشخص شده است که استیل ال کارنیتین فواید مشابهی برای عملکرد کلی مغز سالمندانی دارد که مبتلا به آلزایمر یا سایر بیماری‌های مغزی نیستند .

حتی در مواردی خاص، استیل ال کارنیتین می‌تواند به محافظت از مغز دربرابر آسیب‌های سلولی کمک کند. در مطالعه‌ای، افراد الکلی روزانه ۲ گرم استیل ال کارنیتین را به‌مدت ۹۰ روز مصرف کردند و پس از آن، بهبود قابل‌توجهی در تمام اندازه‌گیری‌ها و ارزیابی‌های عملکرد مغزی آنها مشاهده شد. البته برای بررسی مزیت‌های بلندمدت ال کارنیتین در افراد سالمی که دچار بیماری یا مشکلات مربوط به عملکرد مغزی نیستند، هنوز باید بررسی های بیشتری صورت  گیرد  .

 آیا مکمل ال کارنیتین عوارضی هم دارد :

باید بدانید که ال کارنیتین نیز مانند اکثر مکمل‌های طبیعی، درصورتی‌ که به‌طور معقول و طبق دستورات مصرف شود، نستبا بی‌خطر است و عوارض جانبی آن جدی نیست .در تحقیقی درباره ی  ایمنی ال کارنیتین، مشخص شد که مصرف تقریبا ۲ گرم از این ماده در روز، در بلندمدت بی‌خطر است. البته عوارض جانبی خفیفی مانند حالت تهوع و مشکلات معده مشاهده شد. به‌طور کلی در بیشتر افراد مصرف ۲ گرم یا کمتر در روز نستبا بی‌خطر است و عوارض جانبی جدی ندارد .

با مواد غذایی که حاوی ال کارنیتین هستند بیشتر آشنا شوید

بهتر است مصرف گوشت و ماهی را در برنامه ی غذایی خود قرار دهید گوشت گاه و ماهی و مرغ و شیر حاوی ال کارنیتین هستند . البته میزان جذب ال کارنیتین در منابع غذایی بالاتر از مکمل‌های غذایی است. براساس مطالعه‌ای، ۵۷ تا ۸۴ درصد از ال کارنیتین موجود در مواد غذایی جذب بدن می‌شود، درحالی‌ که این رقم درمورد مکمل ال کارنیتین فقط ۱۴ تا ۱۸ درصد است . اگر ذخایر ال کارنیتین موجود در بدن کم باشد، بدن شما می‌تواند ال کارنیتین را به‌طور طبیعی و از اسیدهای آمینه‌ی متیونین و لیزین بسازد. بنابراین مصرف مکمل‌های ال کارنیتین فقط در مواردی لازم است، مثلا زمانی‌ که از آن برای درمان بیماری استفاده می‌کنید .بایدبدانید که استاندارد مصرف ال کارنیتین ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی‌گرم در روز است. البته این میزان در مطالعات مختلف متفاوت است.

ال کارنیتین بیشتر به‌عنوان نوعی چربی‌سوز شناخته می‌شود، ولی به‌طور کلی ال کارنیتین موجب کاهش وزن قابل‌توجه نمی‌شود پس اگر خیلی چاق هستید باید از روش های دیگری مثل کرایولیپولیز اقدام کنید . درواقع بیشتر پژوهش‌ها نقش آن را در بهبود سلامتی، عملکرد مغزی و پیشگیری از بیماری‌ها نشان داده‌اند. این مکمل غذایی  نیز برای سالمندان و گیاهخوارانی که دچار کمبود ال کارنیتین هستند، مفید است  فراموش نکنید که باید قبل از اقدام به مصرف با پزشک خود مشورت کنید .

برای رهایی از چاقی و اضافه وزن در کمترین زمان ممکن از مکمل های لاغری ما استفاده کنید.

  • mehdi kh
  • ۰
  • ۰

این گیاه که یک گونه از سرده ی کهن دار است بومی چین است و  جینکوبیلوبا یکی از پرطرفدارترین داروهای گیاهی است. عصاره این گیاه، از برگ‌های سبز خشک‌ آن جمع آوری شده و به عنوان عصاره مایع، کپسول و قرص در دسترس است و مردم به دلایل مختلف از آن استفاده می‌کنند . دراین مقاله شما را بیشتر با این گیاه پرخاصیت آشنا می کنیم .

برای رسیدن به تناسب اندام فقط از مکمل های لاغری ما استفاده کنید .

اشاره کردیم که گیاه جینکوبیلوبا یکی از قدیمی‌ترین گونه‌های درختی جهان است و امروزه مکمل‌های غذایی تهیه شده از عصاره برگ‌های آن، بسیار پرطرفدار شده است. این گیاه خواص بی نظیری دارد مانند :  افزایش قوای جنسی، تقویت حافظه، درمان آلزایمر و دمانس،  بهبود عملکردهای شناختی و رفتار اجتماعی بهتر در افراد مبتلا به آلزایمر، از خواص گیاه جینکوبیلوبا است .  این گیاه دارای خواص آنتی اکسیدانی است که باعث کاهش وزن هم می شود .

جینکوبیلوبا ها درختانی هستند گاهی ارتفاع آن به بیش از 30 متر و قطر تنه آن به یک متر می‌رسد. برگ‌های گیاه جینکوبیلوبا، بسیار ظریف و به شکل بادبزن هستند و میوه آن دارای قسمت گوشتی آب‌دار با بوی بد بوده و دانه‌ای شبیه به بادام در وسط آن است .از عصاره برگ‌های این درخت در گذشته‌های دور و در طب چینی بسیار کاربرد داشته است و  از برگ‌های خشک شده گیاه، برای تهیه چای استفاده می‌کردند . این درخت از 250 میلیون سال پیش تا کنون بوده و تقریبا می توان گفت فسیلی زنده است اما راز این همه مقاومت و استواری و ماندگاری این درخت چیست ؟ راز مقاومت استثنائی این درخت، وجود ترکیبات شیمیایی آنتی اکسیدان و محافظ مثل فلاونوئیدها و ترپنوئیدها در اندام‌های مختلف این درخت (به ویژه در برگ‌ها) است که از گیاه محافظت می‌کنند و از همین برگ‌ها است که امروزه مکمل‌های غذایی ویژه تهیه شده است .

جینکوبیلوبا و خواص آن

جینکوبیلوبا یکی از پرکاربردترین و بهترین داروهای گیاهی است. عصاره این گیاه، از برگ‌های سبز خشک‌ آن جمع آوری شده و به عنوان عصاره مایع، کپسول و قرص در دسترس است و مردم به دلایل مختلف از آن استفاده می‌کنند اینکه جینکو بیلوبا چگونه عمل می کند خوب است بدانید که سه فلاونوئید عمده گیاه جینکو بیلوبا عبارتند از کورستین , کامپفرول و ایزورهامتین ، اثر درمانی آن به علت مهار غیر اختصاصی و برگشت پذیر منو آمینو اکسیداز است که بسیاری از داروهای ضد افسردگی به همین شیوه عمل می کنند.

جینکوبیلوبا و بهبود عملکرد حافظه

این گیاه در بهبود عملکرد حافظه بسیار موثر است به همین دلیل به درمان و پیشگیری از آلزایمر و دمانس یا زوال عقل که  از مهمترین خواص درمانی جینکوبیلوبا است کمک می کند . مصرف مکمل‌های درمانی حاوی عصار این گیاه، باعث تحریک گردش خون در مغز می‌شود و در نتیجه مشکلات ناشی از نارسایی گردش خون در مغز را بهبود ‌می‌بخشد. همچنین نتایج تحقیق دیگر نشان داده است، عصاره این گیاه، سلول‌های عصبی را از آسیب در بیماری آلزایمر محافظت می‌کند  .

بهبود تفکر، رفتارهای اجتماعی، توانایی بهتر برای انجام کارهای روزمره، تسکین علائم اضطراب، ترس و دلهره که در نتیجه بیماری آلزایمر و جریان خون ناکارآمد به سمت مغز است، با مصرف مکمل‌های حاوی عصاره این گیاه، بهبود می‌یابد. همچنین مصرف این گیاه به پیشگیری از جنون، اضطراب، شیزوفرنی و افسردگی در افراد مبتلا کمک می‌کند . این گیاه برای درمان بیمای های مربوط به مغز و حافظه بسیار موثر است .

جینکوبیلوبا تقویت قوای جنسی و درمان عفونت 

بایدبدانید که از دیگر خواص درمانی این گیاه تقویت قوای جنسی در مردان است، همچنین برای درمان عفونت مثانه و درمان شب ادراری نیز موثر است و در طب چینی استفاده می شود .

جینکوبیلوبا و مبارزه با سرطان :

گیاه جینکوبیلوبا حاوی مقادیر بالایی از فلاونوئیدها، ترپنوئیدها و آنتی اکسیدان‌ها است که در برابر آسیب اکسیداتیو سلولی از رادیکال‌های مضر آزاد محافظت می‌کند و به تبع در کاهش خطر ابتلا به سرطان موثر است .

جینکوبیلوبا و بهبود آسم :

خوب است بدانید که در طب چینی، از این گیاه به علت اثرات مفید آن بر تحریک گردش خون عمومی و اثرات گشاد کننده‌اش به خصوص در افراد مبتلا به آسم استفاده می‌شود و موثر هم بوده است .

جینکوبیلوبا و پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی :

این گیاه در طب شرق دور برای پیشگیری از سکته ها ی قلبی و مغزی به کار می رود زیرا  حاوی ترکیباتی است که به افزایش قطر رگ‌ها کمک کرده و باعث گردش خون بهتری می‌شود، همچنین از تجمع چربی‌ در رگ‌ها که در نهایت به تصلب شرایین منجر می‌شود، پیشگیری می‌کند و از این رو برای سلامت رگ‌ها، کاهش خطر تشکیل لخته و پیشگیری از سکته‌ قلبی و مغزی مفید است .

عوارض احتمالی این گیاه :

درست است که درباره ی خواص این گیاه بسیار گفتیم اما اگر باید دقت کنید که مصرف ان بدون مشورت با پزشک می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد . مشکلاتی مانند : خونریزی خود بخودی و سردرد به ندرت مشاهده شده است ..

از گیاه جینکوبیلوبا و مکمل‌های حاوی آن برای افرادی که از داروهای ضد انعقاد خون و داروهای ضد افسردگی استفاده می‌کنند ممنوع است، چرا که با این داروها تداخل دارویی ایجاد کرده و اثرات آنها را کم می‌دهد .

این گیاه در برخی افراد با عوارض جانبی نظیر : تهوع، اسهال، سرگیجه، سردرد، دل درد، خارش و استفراغ همراه است.

در افراد مبتلا به دیابت بایستی در مصرف این گیاه حتما  با پزشکشان مشورت کنند .

نتایج بررسی ها  بر روی حیوانات نشان داده است، زیاده‌روی در مصرف این گیاه و در مقادیر بالا و با مصرف طولانی، باعث ابتلا به سرطان تیروئید، کبد و نیز ایجاد تومور بینی شده است .

اگر می خواهید عمل جراحی داشته باشید باید برای مصرف این دارو با پزشک خود مشورت کنید .

اگر باردار هستید یا در حال شیردهی هستید باید حتما با پزشک مشورت کنید و بهتر است استفاده نکنید .

اگر داروهای هپارین وارفارین کومارینو هرنوع داروی کاهش دهنده ی غلظت خون می خورید حتما با پزشکتان مشورت کنید .

برای رسیدن به تناسب اندام در کمترین زمان ممکن از مکمل های لاغری ما استفاده کنید .

  • mehdi kh
  • ۰
  • ۰

این گیاه که در فرانسه به ان آرتیشو و در انگلیسی به ان آرتیچوک می گویند نوعی گیاه یک ساله و بومی جنوب اروپا و سواحل مدیترانه است . در ایران در منابع طب سنتی ارده شاهی نامیده می شود . بیشتر این گیاه به صورت آب پز وبخار پز استفاده می شوند . خوب است بدانیدکه این گیاه به طور سنتی به عنوان داروی تقویت کبدو همچنین ادرارآور استفاده می‌شده است و برای درمان بیماری‌های از قبیل یرقان، سوءهاضمه و بیماری کلیوی آلبومینوریا بکار می‌رود .

افرادی که دارای اضافه وزن هستند و می خواهند به سرعت سایز کم کنند. با توجه به این واقعیت که آرتیشو فیبر بالایی دارند خوردن آن کمک می کند احساس سیری بیشتری در طول روز داشته باشیدو به این ترتیب وزن کم کنید   . افراد مبتلا به سلولیت هم بایداز این گیاه استفاده کنند . این گیاه دارای مقادیر زیادی پتاسیم هستند که از حفظ آب جلوگیری کرده و ظاهرسلولیت را کاهش می دهند . اگر مشکلات قلبی عروقی داشته باشید . از آنجا که آرتیشو سدیم کمی دارند خوردن مقادیر زیاد آن باعث می شود که احساس سیری و بهبود فشار خون کنید .

برای رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن از مکمل های ما استفاده کنید .

 درباره ی خواص بی نظیر این گیاه باید گفت که این گیاه حاوی بیوتن و اسید فولیک و ویتامین آ و سی و غنی از فیبر و مواد معدنی است . سرشار از منگنز و پتاسیم و نیاسین و ریبوفلاوین و تیانین است . طب سنتی آرتیشو را گرم و کمی خشک می داند می داند و این گیاه می تواند به کاهش وزن هم کمک کند مخصوصا استفاده از مکمل آرتیشو.  می دانید که قسمت مورد استفاده آرتیشو برگ‌ها و قسمت وسط آن است که به‌نام قلب آرتیشو می‌باشد .‌

کاهش وزن و لاغری با آرتیشو :

مصرف این گیاه به افزایش میزان سوخت کالری غذا کمک کرده و موجب کاهش وزن و لاغری می‌شود. در حقیقت افرادی که از آرتیشو در یکی از وعده‌های غذایی خود استفاده می‌کنند می‌توانند از خواص درمانی این گیاه به‌منظور کاهش وزن استفاده کنند. بهترین روش برای مصرف روزانه آرتیشو پختن ان و استفاده از آن برای تهیه انواع سالادهاست. به این ترتیب می‌توانید هر روز با تهیه سالادهای متنوع از میوه‌ها و سبزی‌های مختلف و اضافه کردن مقداری آرتیشو شروع به کاهش وزن کنید و لاغر شوید .

آرتیشو و سلامت کلیه ها :

یکی از خواص بی نظیر آرتیشو مدر بودن آن است . مصرف آرتیشو به‌عنوان غذا تاثیر زیادی در افزایش میزان ادرار و دفع آن در بدن دارد. استفاده از این گیاه می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در پاکسازی و تخلیه کلیه‌ها و بهبود عملکرد آن‌ها در دفع مواد زائد از بدن سم زدایی  داشته باشد. بنابراین، این گیاه می‌تواند یکی از موادغذایی مفید هنگام انواع پاکسازی‌ها باشد که به سم زدایی بدن کمک می کند

آرتیشو و درمان یبوست :

می دانید که برخی از رژیم های لاغری سبب یبوست می شوند چون ممکن است همه ی مواد غذایی به دلیل رژیم به بدن نرسد . بعضی از افراد مبتلا به یبوست که با نبود ‌تعادل عملکرد دستگاه گوارش به‌ویژه روده‌ها مواجهند، می‌توانند با گنجاندن آرتیشو به سبد غذایی خود با این مشکل مبارزه کنند. در حقیقت مصرف این گیاه موجب می‌شود این افراد در طول رعایت رژیم غذایی خود دچار یبوست و خشکی مزاج نشوند. خوردن پخته ی ان یا سوپ آرتیشو به برطرف شدن یبوست کمک می کند می توانیددر سالاد هم استفاده کنید و با یبوست انواع رژیم های لاغری این گونه مبارزه کنید .

آرتیشو و پیشگیری و کنترل دیابت :

مصرف این گیاه برای افراد دیابتی هم توصیه می شود زیرا به کنترل دیابت کمک می کند وجود عصاره هیدروالکلی در گیاه آرتیشو یکی از عوامل کنترل بروز دیابت نوع یک در افراد است. بررسی ها نشان می دهند که  آرتیشو و برگ‌های آن در سبد غذایی خانواده و در وعده‌های غذایی می‌تواند با کاهش قابل توجه میزان گلوکز، کلسترول و تری‌گلیسرید خون به پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع یک کمک کند .

آرتیشو و سلامت عمومی بدن :

آرتیشو دارای ویتامین ها و مواد مغذی و سرشار از فیبر است وهمین خاصیب فوق العاده ی این گیاه سبب شده که برای سلامت عمومی بدن و قوی تر شدن سیستم ایمنی بدن به شما کمک کند . مخصوصا این روزها که درگیر بیماری کشنده ی کرونا هستیم قوی تر کردن سیستم ایمنی بدن از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

آرتیشو و سلامت پوست :

این گیاه برای سلامت پوست بسیار مفید است و سال هاست که در مواد آرایشی از این گیاه استفاده می شود آرتیشو برای درمان اگزما مفید است و  در درمان اکثر بیماری‌های پوستی تاثیرات مثبتی دارد . برای جلوگیری از ریزش مو از  پماد ان استفاده کنید .  برای برطرف کردن بوی بد زیر بغل عصاره برگ آرتیشو را به زیر بغل بمالید در مورد گل این گیاه باید بدانید که به عنوان آنتی‌اکسیدانی قوی شناخته می‌شود .در  عملکرد مناسب کبد و کیسه صفرا بسیار مفید است . در سلامت قلب و عروق بسیار مفید است اگر سندرم روده ی تحریک پذیر دارید بایدحتما از این گیاه استفاده کنید . آرتیشو حاوی پروبیوتیک هایی مانند اپیژنین و لتولین است که باعث رشد باکتری‌های مفید در کولون و روده می‌شوند .عملکرد محافظتی و ترمیمی در کبد دارد و باعث تقویت کبد و محافظت آن از مواد شیمیایی مضر می‌شود .

آرتیشو از جمع شدن چربی در کبد جلوگیری می‌کند و آنهائی که کبد چرب دارند بهتر است از آرتیشو استفاده کنند.برای کاهش تب بسیار مفید است و رماتیسم را درمان می کند اگر ورم روده دارند حتما بایداز آرتیشو استفاده کنید..این گیاه گاز و نفخ معده و روده را از بین می‌برد اگر گوشتان زنگ می زند و این خیلی آزارتان می دهد بایداز آرتیشو استفاده کنید بدن را سم زدایی می کند . زخم های ریه و روده رادرمان می کند .

عوارض احتمالی مصرف آرتیشو :

این گیاه در کنار خواص بی نظیر خود عوارض چندانی ندارد و فقط خوب است که مادران شیر ده از آرتیشو استفاده نکنند : از آنجا که مصرف آرتیشو و برگ‌های آن تاثیر زیادی در کیفیت، بو و مزه شیر مادر می‌گذارد ممکن است موجب بروز عکس‌العمل نوزاد شده و او شیر مادر را نخورد. بنابراین پزشکان به مادران شیرده و خانم‌های باردار توصیه می‌کنند که در طول دوران بارداری و دورانی که به فرزند خود شیر می‌دهند از خوردن موادغذایی و سالادهایی که حاوی این گیاه است، پرهیز کنند . می دانید که آرتیشو طبعی گرم دارد  ممکن است در بعضی از اشخاص تولید سودا کند.  اگر از مزه مصرف آرتیشو در زمان بارداری نیز باید محدود باشد شاید با مصرف ان دچار حساسیت شوید با پزشکتان مشورت کنید بهتر است قبل از مصرف این گیاه و یا مکمل آن با پزشک مشورت کنید .

برای رسیدن به تناسب اندام و لاغری از مکمل های ما استفاده کنید و با ما مشورت کنید .

  • mehdi kh
  • ۰
  • ۰

گیاه ملیلوتوس که نام ان در فارسی یونجه ی زرد است این گیاه مصارف دارویی بی شماردارد . از خواص ان می توان به  کمک به کاهش وزن و آروماتیک و معطر بودن آن اشاره کرد این گیاه زخم ها را بهبود می بخشد و خلط آور است . این گیاه ضد اسپاسم و شل کننده ی عضلانی است ضد نفخ و ادارا آور و برای نرمی پوست بسیار مفیداست .

برای رهایی از اضافه وزن خود در کمترین زمان ممکن از مکمل های لاغری ما استفاده کنید.

ارزش غذایی ملیلوتوس :

کالری : 23

چربی : 7/0 گرم

کربوهیدارات : ½ گرم

پروتئین : 4 گرم

فیبر : 9/1 گرم

قند : 2/0 گرم

این گیاه در آمریکای شمالی، اروپا، استرالیا و مناطق معتدل آسیا رشد می کند.  درابتدا گیاه ملیلوتوس برای علوفه و برای تولید خاک رشد یافت، زیرا ریشه های آن به نیتروژن در خاک کمک می کرد . در قرن بیست و یکم از آن برای تولید عسل استفاده می شود. با این حال، در برخی از مناطق کشاورزی ایالات متحده، ملیلوتوس در حال حاضر به عنوان مزاحم در نظر گرفته می شود، زیرا به سرعت گسترش می یابد و می تواند زمین های باز یا پرپیچ و خم را بگیرد خوب است بدانید که گلهای این گیاه به شدت عطر و بوی نامطبوع دارند، این گونه دارای یک رابطه همزیستی با باکتری های خاص خاک دارد، این باکتری ها گره ها را در ریشه ها تشکیل می دهند و نیتروژن اتمسفری را حفظ می کنند.

گیاه ملیلوتوس سمی است،که حاوی گلیکوئید های سینوژنیک (هیدروژن سیانید) می باشد،در مقادیر کم، سیانور هیدروژن اثبات شده است که تنفس را تحریک و هضم را بهبود می بخشد، همچنین ادعا می شود که در درمان سرطان مفید است. با این حال، بیش از حد، می تواند باعث مشکل تنفسی و حتی مرگ شود. گلهای گیاه حاوی عناصر اسید پروسیاس است و بنابراین می توانند هنگام گلدهی به میزان کمی سمی باشند، آنها هنگام خشک شدن کاملا بی خطر هستند.

ملیلوتوس برای مصارف دارویی بسیار ارزشمند است زیرا گل های آن حاوی اسیدهای کومارینیک است.کومارین ماده فعال در داروهای ضد انعقاد تجویز شده است. وجود ان در این گیاه  باعث کاهش التهاب و تورم با افزایش جریان خون بین قلب و رگ ها می شود .به عنوان یک داروی گیاهی، ملیلوتوس در درمان کبودی، هموروئید و ورید واریسی کاربرد دارد خواص درمانی آن در بهبود زخم در آزمایشات انجام شده روی حیوانات تأیید شده است .مصرف این گیاه درد پاها را کاهش می دهد . ملیلوتوس از درمان های سنتی التهاب ورید، لخته های خون و تراکم غدد لنفاوی پشتیبانی می کند. به عنوان مثال، زمانی ملیلوتوس به صورت خارجی اعمال می شود می تواند باعث بهبودی کبودی ها شود و تورم هموروئید را کاهش دهد .

ملیلوتوس و کاهش وزن :

خوب است بدانید که مصرف این گیاه سبب کاهش وزن هم می شود و می توانید با مصرف ان وزن کم کنید التبه استفاد از مکمل آن بسیار راحت تر و مناسب تر است . این گیاه حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های ب است که در مورد خواص ویتامین ب در لاغری مفصل توضیح داده ایم . این گیاه بسیار کم کالری و کم چربی است و مقادیر بالای فیبر را دارا می باشد . این فیبر موجود در این گیاه به کاهش اشتها ی شما بسیار کمک کرده و با جلوگیری از پرخوری باعث لاغی و کاهش وزن می شود .

عوارض مصرف طولانی مدت ملیلوتوس :

 این گیاه معمولا عوارض ندارد مگر در طولانی مدت ، مصرف طولانی مدت دوزهای بالای ملیلوتوس باعث سردرد و بی حسی و کرختی می شود. در موارد جداگانه، آسیب موقت کبد می تواند ایجاد گردد. این عوارض جانبی هنگامی که درمان متوقف می شود، ناپدید می شوند . توجه کنید که اگر چه شبدر شیرین هیچ تداخل مشخص شده ای ندارد اما داروهای تجویزی حاوی کومارین می توانند به طور معکوس با سایر داروهای تجویزی همچون رقیق کننده های خون، آسپرین و داروهای قلبی تداخل داشته باشند. افرادی که دارو مصرف می کنند قبل از آغاز مصرف شبدر شیرین باید با پزشک خود مشورت نمایند در دوران بارداری هم نباید استفاده شود .

طریقه ی مصرف این گیاه چگونه است ؟

بهترین طریقه ی مصرف این گیاه استفاده از مکمل ان است .  پماد تخم ان با سرکه و روغن گل سرخ یا ریختن آب دم کرده ی ان بر سر برای رفع سردرد سرگیجه و سکته ی مغزی و فراموشی بسیار مفید است . اگر مقداری از ان را با عسل بخورید برای فلج و سستی عضلات عالی مفید است . خوردن اب دم کرده ی ان برای رفع درد معده و کبد و طحال و رحم مفید است . همچنین اب دم کرده ی ان با انجیر و عسل برای ازیاد ترشح شیر و اسپرم بسیار مفید است . به صورت سیگار گیاهی است که برای درمان آسم بکار می رود . جالب است بدانید این گیاه برای حیوانات سمی است و باعث مرگشان می شود . از این گیاه مخصوصا از جوانه ی این گیاه برای تهیه ی سالاد سبزیجات و ساندویچ می توانید استفاده کنید. این گیاه به صورت  پخته شده برای تهیهی سوپ و برگر گیاهی بدون گوشت بسیار مناسب است .

این گیاه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن است و افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی از جمله لوپوس از مصرف ان اجتناب کنند زیرا ممکن است علائم بیماری را تشدید کند . این گیاه دارای خواص دیورتیک طبیعی است و با افزایش ادرار به دفع سموم بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های التهابی مانند آرتروز و رومانتیسم را کاهش می دهد . این گیاه برای درمان عفونت ادراری بسیار مفید است جوانه ی این گیاه همانطور که گفتیم یک دیورتیک طبیعی است که با افزایش ادرار و دفع سموم از طریق ان به درمان  عفونت ادراری و عفونت مثانه کمک کرده و خطر ابتلا به عفونت کلیه را کاهش می دهد و این خاصیت بی نظیر این گیاه مفید است .

برای رهایی از اضافه وزن خود در کمترین زمان ممکن از مکمل های لاغری ما استفاده کنید.

  • mehdi kh