رژیم

رژیم لاغری و تناسب اندام

رژیم

رژیم لاغری و تناسب اندام

  • ۰
  • ۰

شاید اسم این مکمل را برای لاغری و کاهش وزن شنیده باشید . خوب است بدانید که ال کارنیتین از مشتقات طبیعی اسیدهای آمینه است که بیشتر به‌عنوان مکمل کاهش وزن شناخته می‌شود. البته این تنها کارکرد ال کارنیتین در بدن نیست. ال کارنیتین باعث تولید انرژی در بدن می‌شود و به سلامت قلب و درمان دیابت نیز کمک می‌کند . با مقاله ی ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری راجع به این مکمل دراختیارتان بگذاریم .

برای رهایی از چربی های مقاوم از مکمل های لاغری ما استفاده کنید .

ال کارنیتین در بدن چه عملکردی و وظایفی دارد :

اما در ابتدا بهتر است به این بپردازیم که ال کارنیتین در بدن چه عملکردی دارد ؟ ال کارنیتین با انتقال اسیدهای چرب به میتوکندری، نقش مهمی در تولید انرژی ایفا می‌کند. میتوکندری مانند موتوری در درون سلول‌های بدن عمل می‌کند و از طریق چربی سوزی، انرژی قابل‌مصرف تولید می‌کند. بدن انسان می‌تواند با استفاده از اسیدهای آمینه‌ی لیزین و متیونین، ال کارنیتین بسازد. البته برای تولید مقادیر کافی از ال کارنیتین به ویتامین سی زیادی نیاز دایم .  شما می‌توانید علاوه‌بر ال کارنیتین تولیدشده در بدن، مقادیر اندکی از آن را نیز از رژیم‌ غذایی خود دریافت کنید.

ممکن است که گیاهخواران یا افرادی که مشکلات ژنتیکی خاصی دارند، قادر به تولید یا دریافت ال کارنیتین کافی نباشند ؛ پس. عملکرد اصلی ال کارنیتین در بدن، کمک به عملکرد میتوکندری و تولید انرژی است. ال کارنیتین به انتقال اسیدهای چرب به میتوکندری کمک می‌کند. میتوکندری جایی است که در آن این اسیدها برای تولید انرژی سوزانده می‌شوند. حدود نود و هشت د رصد از ذخایر ال کارنیتین بدن در ماهیچه‌ها یافت می‌شوند و مقادیر اندکی نیز در کبد و خون وجود دارند. ال کارنیتین به افزایش سلامت عمومی بدن کمک می‌کند و موجب افزایش رشد و سلامت میتوکندری (که نقش اصلی در پیشگیری از بیماری و پیری دارد) می‌شود. پژوهش‌های جدید مزایای احتمالی انواع مختلف کارنیتین را برای مشکلاتی مانند بیماری های قلبی و مغزی، نشان داده‌اند .

ال کارنیتین چگونه سبب لاغری  و کاهش وزن می شود

برای لاغری توصیه می شود که از مکمل ال کارنیتین استفاده کنید .  از آنجا که ال کارنیتین در انتقال هرچه بیشتر اسیدهای چرب به سلول‌ها و سوزاندن آنها برای تولید انرژی مفید است، شاید فکر کنید که موجب افزایش توانایی شما در سوزاندن چربی و کاهش وزن می‌شود، ولی بدن انسان بسیار پیچیده است و نتایج مطالعات انجام‌شده روی انسان و حیوان یکسان و قطعی نیست . در مطالعه‌ای دو گروه از زنان  گروه اول از مکمل ال کارنیتین استفاده کرد و به گروه دوم مکملی داده نشد. هر دو گروه در دوره‌ای ۸ هفته‌ای، ۴ جلسه در هفته ورزش کردند. پژوهشگران هیچ تفاوتی را در میزان کاهش وزن این دو گروه مشاهده نکردند و فقط ۵ شرکت‌کننده که از ال کارنیتین استفاده می‌کردند دچار حالت تهوع یا اسهال شدند .

مکمل ال کارنیتین و سلامت قلب :

بعضی از بررسی ها  نشان داده‌اند که مصرف مکمل‌های ال کارنیتین برای کاهش فشارخون و فرآیندهای التهابی مرتبط با بیماری‌های قلبی مفید هستند. در یکی از این مطالعات شرکت‌کنندگان روزانه ۲ گرم استیل ال کارنیتین مصرف کردند که موجب کاهش فشار خون سیستولیک به‌میزان تقریبا ۱۰ میلی‌متر جیوه در آنها شد .توجه کنید که ممکن است که فواید ال کارنیتین غیرمستقیم باشد و نمایان شدن آنها هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد. ال کارنیتین با مکمل‌هایی مانند کافئین یا کراتین متفاوت است.

مکمل ال کارنیتین و سلامت مغز :

همانطور که اشاره کردیم این مکمل برای سلامت عمومی بدن به خصوص مغز بسیار مفید است . ال کارنیتین می‌تواند مزیت‌هایی برای عملکرد و سلامت مغز داشته باشد. بعضی از مطالعات انجام‌شده روی حیوانات نشان می‌دهند که مصرف این مکمل در جلوگیری از کاهش توانایی های ذهنی ناشی از بالا رفتن سن مفید است و موجب بهبود یادگیری می شود  در مطالعاتی با نمونه‌ی انسانی نیز مصرف روزانه‌ی استیل ال کارنیتین موجب وارونه شدن روند کاهش عملکرد مغزی ناشی از آلزایمر و سایر بیماری های مغزی شد. همچنین مشخص شده است که استیل ال کارنیتین فواید مشابهی برای عملکرد کلی مغز سالمندانی دارد که مبتلا به آلزایمر یا سایر بیماری‌های مغزی نیستند .

حتی در مواردی خاص، استیل ال کارنیتین می‌تواند به محافظت از مغز دربرابر آسیب‌های سلولی کمک کند. در مطالعه‌ای، افراد الکلی روزانه ۲ گرم استیل ال کارنیتین را به‌مدت ۹۰ روز مصرف کردند و پس از آن، بهبود قابل‌توجهی در تمام اندازه‌گیری‌ها و ارزیابی‌های عملکرد مغزی آنها مشاهده شد. البته برای بررسی مزیت‌های بلندمدت ال کارنیتین در افراد سالمی که دچار بیماری یا مشکلات مربوط به عملکرد مغزی نیستند، هنوز باید بررسی های بیشتری صورت  گیرد  .

 آیا مکمل ال کارنیتین عوارضی هم دارد :

باید بدانید که ال کارنیتین نیز مانند اکثر مکمل‌های طبیعی، درصورتی‌ که به‌طور معقول و طبق دستورات مصرف شود، نستبا بی‌خطر است و عوارض جانبی آن جدی نیست .در تحقیقی درباره ی  ایمنی ال کارنیتین، مشخص شد که مصرف تقریبا ۲ گرم از این ماده در روز، در بلندمدت بی‌خطر است. البته عوارض جانبی خفیفی مانند حالت تهوع و مشکلات معده مشاهده شد. به‌طور کلی در بیشتر افراد مصرف ۲ گرم یا کمتر در روز نستبا بی‌خطر است و عوارض جانبی جدی ندارد .

با مواد غذایی که حاوی ال کارنیتین هستند بیشتر آشنا شوید

بهتر است مصرف گوشت و ماهی را در برنامه ی غذایی خود قرار دهید گوشت گاه و ماهی و مرغ و شیر حاوی ال کارنیتین هستند . البته میزان جذب ال کارنیتین در منابع غذایی بالاتر از مکمل‌های غذایی است. براساس مطالعه‌ای، ۵۷ تا ۸۴ درصد از ال کارنیتین موجود در مواد غذایی جذب بدن می‌شود، درحالی‌ که این رقم درمورد مکمل ال کارنیتین فقط ۱۴ تا ۱۸ درصد است . اگر ذخایر ال کارنیتین موجود در بدن کم باشد، بدن شما می‌تواند ال کارنیتین را به‌طور طبیعی و از اسیدهای آمینه‌ی متیونین و لیزین بسازد. بنابراین مصرف مکمل‌های ال کارنیتین فقط در مواردی لازم است، مثلا زمانی‌ که از آن برای درمان بیماری استفاده می‌کنید .بایدبدانید که استاندارد مصرف ال کارنیتین ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی‌گرم در روز است. البته این میزان در مطالعات مختلف متفاوت است.

ال کارنیتین بیشتر به‌عنوان نوعی چربی‌سوز شناخته می‌شود، ولی به‌طور کلی ال کارنیتین موجب کاهش وزن قابل‌توجه نمی‌شود پس اگر خیلی چاق هستید باید از روش های دیگری مثل کرایولیپولیز اقدام کنید . درواقع بیشتر پژوهش‌ها نقش آن را در بهبود سلامتی، عملکرد مغزی و پیشگیری از بیماری‌ها نشان داده‌اند. این مکمل غذایی  نیز برای سالمندان و گیاهخوارانی که دچار کمبود ال کارنیتین هستند، مفید است  فراموش نکنید که باید قبل از اقدام به مصرف با پزشک خود مشورت کنید .

برای رهایی از چاقی و اضافه وزن در کمترین زمان ممکن از مکمل های لاغری ما استفاده کنید.

  • ۹۹/۰۲/۱۱
  • mehdi kh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی