رژیم

رژیم لاغری و تناسب اندام

رژیم

رژیم لاغری و تناسب اندام

  • ۰
  • ۰

این گیاه که یک گونه از سرده ی کهن دار است بومی چین است و  جینکوبیلوبا یکی از پرطرفدارترین داروهای گیاهی است. عصاره این گیاه، از برگ‌های سبز خشک‌ آن جمع آوری شده و به عنوان عصاره مایع، کپسول و قرص در دسترس است و مردم به دلایل مختلف از آن استفاده می‌کنند . دراین مقاله شما را بیشتر با این گیاه پرخاصیت آشنا می کنیم .

برای رسیدن به تناسب اندام فقط از مکمل های لاغری ما استفاده کنید .

اشاره کردیم که گیاه جینکوبیلوبا یکی از قدیمی‌ترین گونه‌های درختی جهان است و امروزه مکمل‌های غذایی تهیه شده از عصاره برگ‌های آن، بسیار پرطرفدار شده است. این گیاه خواص بی نظیری دارد مانند :  افزایش قوای جنسی، تقویت حافظه، درمان آلزایمر و دمانس،  بهبود عملکردهای شناختی و رفتار اجتماعی بهتر در افراد مبتلا به آلزایمر، از خواص گیاه جینکوبیلوبا است .  این گیاه دارای خواص آنتی اکسیدانی است که باعث کاهش وزن هم می شود .

جینکوبیلوبا ها درختانی هستند گاهی ارتفاع آن به بیش از 30 متر و قطر تنه آن به یک متر می‌رسد. برگ‌های گیاه جینکوبیلوبا، بسیار ظریف و به شکل بادبزن هستند و میوه آن دارای قسمت گوشتی آب‌دار با بوی بد بوده و دانه‌ای شبیه به بادام در وسط آن است .از عصاره برگ‌های این درخت در گذشته‌های دور و در طب چینی بسیار کاربرد داشته است و  از برگ‌های خشک شده گیاه، برای تهیه چای استفاده می‌کردند . این درخت از 250 میلیون سال پیش تا کنون بوده و تقریبا می توان گفت فسیلی زنده است اما راز این همه مقاومت و استواری و ماندگاری این درخت چیست ؟ راز مقاومت استثنائی این درخت، وجود ترکیبات شیمیایی آنتی اکسیدان و محافظ مثل فلاونوئیدها و ترپنوئیدها در اندام‌های مختلف این درخت (به ویژه در برگ‌ها) است که از گیاه محافظت می‌کنند و از همین برگ‌ها است که امروزه مکمل‌های غذایی ویژه تهیه شده است .

جینکوبیلوبا و خواص آن

جینکوبیلوبا یکی از پرکاربردترین و بهترین داروهای گیاهی است. عصاره این گیاه، از برگ‌های سبز خشک‌ آن جمع آوری شده و به عنوان عصاره مایع، کپسول و قرص در دسترس است و مردم به دلایل مختلف از آن استفاده می‌کنند اینکه جینکو بیلوبا چگونه عمل می کند خوب است بدانید که سه فلاونوئید عمده گیاه جینکو بیلوبا عبارتند از کورستین , کامپفرول و ایزورهامتین ، اثر درمانی آن به علت مهار غیر اختصاصی و برگشت پذیر منو آمینو اکسیداز است که بسیاری از داروهای ضد افسردگی به همین شیوه عمل می کنند.

جینکوبیلوبا و بهبود عملکرد حافظه

این گیاه در بهبود عملکرد حافظه بسیار موثر است به همین دلیل به درمان و پیشگیری از آلزایمر و دمانس یا زوال عقل که  از مهمترین خواص درمانی جینکوبیلوبا است کمک می کند . مصرف مکمل‌های درمانی حاوی عصار این گیاه، باعث تحریک گردش خون در مغز می‌شود و در نتیجه مشکلات ناشی از نارسایی گردش خون در مغز را بهبود ‌می‌بخشد. همچنین نتایج تحقیق دیگر نشان داده است، عصاره این گیاه، سلول‌های عصبی را از آسیب در بیماری آلزایمر محافظت می‌کند  .

بهبود تفکر، رفتارهای اجتماعی، توانایی بهتر برای انجام کارهای روزمره، تسکین علائم اضطراب، ترس و دلهره که در نتیجه بیماری آلزایمر و جریان خون ناکارآمد به سمت مغز است، با مصرف مکمل‌های حاوی عصاره این گیاه، بهبود می‌یابد. همچنین مصرف این گیاه به پیشگیری از جنون، اضطراب، شیزوفرنی و افسردگی در افراد مبتلا کمک می‌کند . این گیاه برای درمان بیمای های مربوط به مغز و حافظه بسیار موثر است .

جینکوبیلوبا تقویت قوای جنسی و درمان عفونت 

بایدبدانید که از دیگر خواص درمانی این گیاه تقویت قوای جنسی در مردان است، همچنین برای درمان عفونت مثانه و درمان شب ادراری نیز موثر است و در طب چینی استفاده می شود .

جینکوبیلوبا و مبارزه با سرطان :

گیاه جینکوبیلوبا حاوی مقادیر بالایی از فلاونوئیدها، ترپنوئیدها و آنتی اکسیدان‌ها است که در برابر آسیب اکسیداتیو سلولی از رادیکال‌های مضر آزاد محافظت می‌کند و به تبع در کاهش خطر ابتلا به سرطان موثر است .

جینکوبیلوبا و بهبود آسم :

خوب است بدانید که در طب چینی، از این گیاه به علت اثرات مفید آن بر تحریک گردش خون عمومی و اثرات گشاد کننده‌اش به خصوص در افراد مبتلا به آسم استفاده می‌شود و موثر هم بوده است .

جینکوبیلوبا و پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی :

این گیاه در طب شرق دور برای پیشگیری از سکته ها ی قلبی و مغزی به کار می رود زیرا  حاوی ترکیباتی است که به افزایش قطر رگ‌ها کمک کرده و باعث گردش خون بهتری می‌شود، همچنین از تجمع چربی‌ در رگ‌ها که در نهایت به تصلب شرایین منجر می‌شود، پیشگیری می‌کند و از این رو برای سلامت رگ‌ها، کاهش خطر تشکیل لخته و پیشگیری از سکته‌ قلبی و مغزی مفید است .

عوارض احتمالی این گیاه :

درست است که درباره ی خواص این گیاه بسیار گفتیم اما اگر باید دقت کنید که مصرف ان بدون مشورت با پزشک می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد . مشکلاتی مانند : خونریزی خود بخودی و سردرد به ندرت مشاهده شده است ..

از گیاه جینکوبیلوبا و مکمل‌های حاوی آن برای افرادی که از داروهای ضد انعقاد خون و داروهای ضد افسردگی استفاده می‌کنند ممنوع است، چرا که با این داروها تداخل دارویی ایجاد کرده و اثرات آنها را کم می‌دهد .

این گیاه در برخی افراد با عوارض جانبی نظیر : تهوع، اسهال، سرگیجه، سردرد، دل درد، خارش و استفراغ همراه است.

در افراد مبتلا به دیابت بایستی در مصرف این گیاه حتما  با پزشکشان مشورت کنند .

نتایج بررسی ها  بر روی حیوانات نشان داده است، زیاده‌روی در مصرف این گیاه و در مقادیر بالا و با مصرف طولانی، باعث ابتلا به سرطان تیروئید، کبد و نیز ایجاد تومور بینی شده است .

اگر می خواهید عمل جراحی داشته باشید باید برای مصرف این دارو با پزشک خود مشورت کنید .

اگر باردار هستید یا در حال شیردهی هستید باید حتما با پزشک مشورت کنید و بهتر است استفاده نکنید .

اگر داروهای هپارین وارفارین کومارینو هرنوع داروی کاهش دهنده ی غلظت خون می خورید حتما با پزشکتان مشورت کنید .

برای رسیدن به تناسب اندام در کمترین زمان ممکن از مکمل های لاغری ما استفاده کنید .

  • ۹۹/۰۲/۱۱
  • mehdi kh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی