رژیم

رژیم لاغری و تناسب اندام

رژیم

رژیم لاغری و تناسب اندام

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

می دانید که لاغری در یک مدت زمان کوتاه می تواند آسیب های جدی به سلامتی شما وارد کند اما برخی رژیم ها و حرکت های ورزشی در کاهش وزن سریع و سالم بسیار موثر هستند گاهی نیاز داریم که در مدت زمان کوتاهی وزن کم کنیم برای این که به این خواسته ی خود برسیم راهکارهایی که در این مقاله به آن اشاره می کنیم می تواند بسیار موثر بوده و سلامتی شما را هم به خطر نیاندازد البته قبل از شروع هر رژیمی باید با پزشک مشورت کنید .

برای شروع رژیم خود و دریافت برنامه ی غذایی با پزشک ما تماس بگیرید .

از استرس دوری کنید

  • استرس باعث بیماری های جسمی و روحی بوده و حتی می تواند باعث افزایش وزن و چاقی هم شود زیرا افرادی که استرس دارند برای دوری از استرس به پرخوری روی می آورند و این باعث افزایش وزن و چاقی می شود قبل از شروع رژیم از هرگونه استرس دوری کنید و اگر به یوگا بپردازید عالی است .

روز اول : میوه ها

  • باید قبل از هر چیز تصمیم جدی بگیرید که با اراده پیگیر رژیم خود خواهید بود و وسوسه را از خود دور کنید اگر عادت غذایی غلط دارید باید آن را اصلاح کنید روز اول سخت خواهد گذشت در این روز باید فقط میوه بخورید هر میوه ای که علاقه دارید خیار هندوانه سیب انار هلو در هر فصلی هستید بهتر است از میوه های همان فصل استفاده کنید متنوع میوه بخورید صیح مثال سیب بخورید با خیار و هلو میان وعده انار و نارنگی و موز و ظهر گوجه فرنگی کاهو و آناناس بعد از ظهر هم با شلیل و هندوانه سر کنید البته انتخاب میوه با خودتان است هر میوه ای که دوست دارید بیشتر استفاده کنید .

روز دوم : سبزیجات

  • در روز دوم می توانید سبزیجات خام یا پخته مصرف کنید باید خلاقیت داشته باشید تا خوردن این سبزیجات برایتان لذت بخش شود می توانید با کاهو و کلم و هویج و کدو و خیار یک سالاد خوشمزه درست کنید و و به همراه آب لیمو سرو کنید و این می شود وعده ی ناهار مثلا صبحانه می توانید با سیب زمینی شروع کنید یک سیب زمینی را آب پز کرده و با آبلیمو بخورید و برای شام و عصرانه هم می توانید چندین مدل سالاد درست کنید سالاد سیب زمینی و کلم و کاهو و هویج و اسفناج و ریحان و بروکلی و .... می توانید حبوبات را پخته و بدون رب با سالاد و آب لیمو سرو کنید البته روغن زیتون و روغن سایر دانه ها هم مجاز نیستید که مصرف کنید پس به آب لیمو اکتفاکنید.

روز سوم : میوه ها و سبزیجات

  • می توانید در روز سوم ترکیبی از میوه ها و سبزیجات را در هر وعده استفاده کنید با سبزی هایی مثل اسفناج و جعفری و گشنیز و هویج و نخود فرنگی و حبوبات می توانید یک سوپ عالی درست کنید و با میوه ها میل کنید اگر تغییر گوارشی شدید دیدید حتما به پزشک مراجعه کنید .

روز چهارم : موز

  • در این روز می توانید به مقدار فراوان موز مصرف کنید و باید خوشحال باشید که اجازه دارید شیر هم میل کنید موز و شیر هر دو هم نشاط آورند هم خوشمزه و انرژی زا اما باید در نظر داشته باشید که خوردن هر چیزی به غیر از موز و شیر ممنوع است در روز چهارم شما به این رژیم عادت کرده اید و اذیت نخواهید شد و تحمل گرسنگی برایتان راحت تر شده است .

روز پنجم : جشن

  • می توانید در این روز یک  پیمانه برنج بدون روغن بخورید در این مرحله متوجه می شوید که خوردن برنج چقدر لذت بخش است می توانید میوه هایی مثل سیب و پرتقال و انواع سبزیجات را مصرف کنید بهتر است یک سوپ ساده برای صبحانه چند عدد میوه برای میان وعده و شام و حبوبات پخته به همراه برنج برای ناهار بخورید می توانید چند عدد گوجه فرنگی هم در روزپنجم مصرف کنید که البته اگر در سوپ از رب استفاده کنید دیگر اجازه ی خوردن گوجه فرنگی را ندارید .

روز ششم : برنج

  • این روز ششم کمی شبیه روز پنجم است در این روز می توانید یک پیمانه برنج بدون روغن و انواع سوپ ها با سبزیجات و سالاد میوه را مصرف کنید میتوانید حبوبات و گوجه فرنگی هم میل کنید برنامه ریزی اینکه چه ماده ی غذایی را چه موقعی و در چه وعده ای بخورید با خودتان است با کمی خلاقیت می توانید همه چیز را لذت بخش کنید .

  • روز ششم تقریبا پایان کار است و اگر دقیقا طبق برنامه پیش رفته باشید تغییر وزن محسوسی خواهید داشت واز اندام خود لذت خواهید برد و در مهمانی همه را شگفت زده خواهیدکرد و ظرف مدت یک هفته 4 یا 5 کیلو وزن کم می کنید این روش فقط برای مدت کوتاهی است برای کسانی که می خواهند هر طور شده تا تاریخ مشخصی وزن کم کنند.

  • مثلا قصد رفتن به مهمانی مهمی را دارند یا باید لباس عروس خود را با کاهش وزن بپوشند تا زیباتر به نظر برسند و یا .... اگر عجله ای ندارید راه های ساده تری هم برای لاغری هست و لطفا این رژیم را برای مدت کوتاهی داشته باشید و حتما با پزشک مشورت کنید .یک برنامه یم منظم برای کاهش کالری داشته باشید مثلااگر در روز اول 1200 کالری مصرف کرده اید روز دوم رژیمتان آن را به 1000 برسانید برای انجام هر مرحله باید کالری غذاهای مختلف را بدانید و برای هر وعده کالری مشخصی در نظر بگیرید .

  • سعی کنید بیشترین کالری را برای صبحانه و کمترین را برای شام در نظر بگیرید و به هیچ وجه هیچ وعده ای را حذف نکنید و فقط در کالری آن تغییر ایجاد نمایید .در رژیم خود می توانید از دمنوش ها هم استفاده کنید برخی دمنوش ها مانند چای سبز و چای زرشک باعث چربی سوزی و افزایش سوخت و ساز در بدن شده و کالری قابل توجهی هم ندارند این دم نوش ها می تواند به شما انرژی دهد و برای سلامتی هم که بسیار مفیدند به همراه آن ها از ورزش و دویدن غافل نشوید .

برای دریافت رژیم غذایی با پزشک ما تماس بگیرید .

  • mehdi kh
  • ۰
  • ۰

ما در هر سنی که باشیم تمایل داریم که وزن و اندام متناسب و ایده آل داشته باشیم برخی از افراد وقتی وارد میانسالی می شوند دچار افزایش وزن شده و برخی هم لاغرتر  می شوند افزایش وزن در میانسالی دلایل متفاوتی دارد می تواند ارثی باشد یا در خانم ها در اثر  زایمان باشد اما به طور کلی با افزایش سن وزن هم افزایش میابد.

برای دریافت رژیم غذایی و رسیدن به تناسب اندام و لاغری با ما تماس بگیرید .

در میانسالی چربی ها تثبیت می شوند

اگر می خواهید در میانسالی وزن متناسب و اندام خوش فرم داشته باشید باید عادت به ورزش و پرهیز از خوردن غذاهای چرب را از سنین جوانی آغاز کنید سعی کنید تعادل در خوردن چربی ها را از جوانی برای خود یک عادت قرار دهید تا در میانسالی دچار مشکل نشوید .

ورزش

اگر در جوانی ورزش های سنگین انجام می دهید و یا کلا اهل ورزش بوده اید این عادت را در سنین میانسالی ترک نکنید ترک ورزش سبب چاقی و افزایش چربی ها در نقاط مختلف بدن می شوند ورزش های سنگین در میانسالی لزومی ندارد و باید با پزشک خود حتما مشورت کنید ولی تحرک و ورزش های سبک و روزانه را فراموش نکنید .

از استرس دوری کنید

زندگی ماشینی امروز پر از دغدغه و استرس است و می دانیم که استرس در هر سنی برای سلامتی سم است و در میانسالی و پیری عوارض بدی برای بدن دارد استرس باعث ایجاد فشار خون و ناراجتی های قلبی می شود و تحرک نداشتن و استرس های روزمره باعث می شود در میانسالی افزایش وزن داشته باشید .

پرداختن به گل وگیاه و باغبانی

اگر به گل و گیاه علاقه دارید ساعتی را به اینکار اختصاص دهید این فعالیت ضمن لذت بخش بودن کالری سوزی هم می کند چون مدام در حال فعالیت هستید هرس کردن آب دادن به گل ها و ... این کار در شما آرامش هم ایجاد می کند و کمک می کند ساعتی به دور از استرس روزانه تحرک داشته باشید و کالری بسوزانید .

با وزنه کار کنید

تنها به ورزش های هوازی اکتفا نکنید و با وزنه هم کارکنید زیرا با وزنه کار کردن باعث عضله سازی و چربی سوزی می شود از مربی خود کمک بگیرید و وزنه های مناسب با توانتان انتخاب کرده و حداقل هفته ای دو روز وزنه بزنید تا بدنتان برای عضله سازی تنبل نشود چون در سنین بالا بدن بیشتر تمایل دارد چربی بسازد تا عضله پس ورزش با وزنه را در برنامه ی خود بگنجانید .

خوب بخوابید

اگر در میانسالی هستید و خوب نمی خوابید باید این مشکل را حل کنید بی خوابی و بد خوابی باعث افزایش وزن و چاقی می شود اگر این اختلال را دارید حتما با پزشک مشورت کنید و مشکل را حل کنید بعد به سراغ رژیم و ورزش بروید .

به بدغذایی عادت نکنید

بسیاری از ما عادت داریم تند غذا می خوریم یا بعضی وعده ها حذف می کنیم این عادات بد غذایی را برای همیشه کنار بگذارید در آرامش غذا بخورید و به جای سه وعده حتی 5 وعده ولی با حجم کم بخورید و به این صورت وزن خود را کنترل کنید و از افزایش چربی در بدن تان جلوگیری کنید .

چک آپ را فراموش نکنید

افزایش سن ممکن است باعث کمبود ویتامین ها و کلسیم و سایر مواد مورد نیاز بدن شود کمبود این مواد در بدن می تواند سبب چربی سازی  پرخوری گردد سالی دو بار سلامت خود را چک کنید تا در صورت نیاز با استفاده از مکمل ها جلوی چاقی و افزایش وزن را بگیرید .

یوگا

با افزایش سن بدن با تغییر و تحول بیشتری روبرو می شود یوگا یکی از فعالیت هایی است که خلاف مسیر پیری قرار دارد با انجام حرکات یوگا انعطاف پذیری بدن را افزایش داده و قدرت عضلانی را بیشتر نموده استرس را کاهش داده و گردش خون و خواب را بهبود می بخشید .

ارگانیک بخورید

سن 40 سالگی به معنای آن است که بدنتان به طور مداوم در حال جمع آوری سموم غذاها و نوشیدنی هاست و این موضوع باعث چاقی می شود بسیاری از آن ها ناشی از آفت کش ها و هورمون های موجود در محصولات و گوشت است در عوض میوه ها و سبزیجات ارگانیک و گوشت بدون هورمون مصرف کنید .

کبد را سم زدایی کنید

در میانسالی ممکن است متوجه نشانه های عدم کارکر مطلوب کبدتان شده باشید اگر کبدتان را سم زدایی کنید کمرتان را باریک تر خواهید کرد از مصرف شکر و شیرین کننده های مصنوعی و اسیدهای چرب ترانس خودداری کنید و از مصرف الکل نیز اجتناب کنید .

ماست یونانی مصرف کنید

این ماست کم کالری و سرشار از پروتئین است حاوی 100 کالری و 20 گرم پروتئین احیا کننده متابولیسم است ماست یونانی در برابر ماست کم چرب دارای کالری یکسان اما پروتئین بیشتری می باشد .

آب زیاد بخورید

نوشیدن آب باعث کاهش وزن می شود نوشیدن آب با کاهش سدیم و نمک رژیم غذایی کاهش یا رفع نفخ را به دنبال دارد این موضوع بر روی عملکرد کلیه ها تاثیر بسرایی دارد و تورم حاصل از نمک را کم می کند .

پیلاتس کار کنید

این ورزش انعطاف بدن را افزایش می دهد گردش خون وضعیت بدن و همچنین استقامت بدن را بهبود می بخشد پیلاتس دارای مزایای مشابه با یوگا ست اما تمرینات آن سریع تر می باشد تمرینات پیلاتس مقاومتی بوده و متابولیسم را افزایش می دهد .با افزایش سن به دلیل کم شدن بعضی از فعالیت ها ی بدنی بافت های چربی تقریبا سر جایشان باقی می ماند چرا که از یک طرف سوخت و ساز سلولی کاهش می یابد.

از طرف دیگر به دلیل تحرک کمتر بافت های چربی مقاومت بیشتری برای از بین رفتن دارند اتفاق بدتری که می افتد با بالا رفتن سن بدن ضعیف تر می شود و ماهیچه ها تحلیل می رود به همین دلیل بیشتر متخصصان بر این باورند که بهترین روش ایده آل کاهش وزن برای بیشتر افراد از دست دادن چربی و افزایش بافت ماهیچه ها به طور همزمان است .تحقیقات نشان داده است که پیاده روی و دو بهترین ورزش در میانسالی است و باعث کاهش وزن می شود .

برای وزن کم کردن و رسیدن به تناسب اندام با پزشک ما تماس بگیرید .

 

 

  • mehdi kh