رژیم

رژیم لاغری و تناسب اندام

رژیم

رژیم لاغری و تناسب اندام

  • ۰
  • ۰

این گیاه که در فرانسه به ان آرتیشو و در انگلیسی به ان آرتیچوک می گویند نوعی گیاه یک ساله و بومی جنوب اروپا و سواحل مدیترانه است . در ایران در منابع طب سنتی ارده شاهی نامیده می شود . بیشتر این گیاه به صورت آب پز وبخار پز استفاده می شوند . خوب است بدانیدکه این گیاه به طور سنتی به عنوان داروی تقویت کبدو همچنین ادرارآور استفاده می‌شده است و برای درمان بیماری‌های از قبیل یرقان، سوءهاضمه و بیماری کلیوی آلبومینوریا بکار می‌رود .

افرادی که دارای اضافه وزن هستند و می خواهند به سرعت سایز کم کنند. با توجه به این واقعیت که آرتیشو فیبر بالایی دارند خوردن آن کمک می کند احساس سیری بیشتری در طول روز داشته باشیدو به این ترتیب وزن کم کنید   . افراد مبتلا به سلولیت هم بایداز این گیاه استفاده کنند . این گیاه دارای مقادیر زیادی پتاسیم هستند که از حفظ آب جلوگیری کرده و ظاهرسلولیت را کاهش می دهند . اگر مشکلات قلبی عروقی داشته باشید . از آنجا که آرتیشو سدیم کمی دارند خوردن مقادیر زیاد آن باعث می شود که احساس سیری و بهبود فشار خون کنید .

برای رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن از مکمل های ما استفاده کنید .

 درباره ی خواص بی نظیر این گیاه باید گفت که این گیاه حاوی بیوتن و اسید فولیک و ویتامین آ و سی و غنی از فیبر و مواد معدنی است . سرشار از منگنز و پتاسیم و نیاسین و ریبوفلاوین و تیانین است . طب سنتی آرتیشو را گرم و کمی خشک می داند می داند و این گیاه می تواند به کاهش وزن هم کمک کند مخصوصا استفاده از مکمل آرتیشو.  می دانید که قسمت مورد استفاده آرتیشو برگ‌ها و قسمت وسط آن است که به‌نام قلب آرتیشو می‌باشد .‌

کاهش وزن و لاغری با آرتیشو :

مصرف این گیاه به افزایش میزان سوخت کالری غذا کمک کرده و موجب کاهش وزن و لاغری می‌شود. در حقیقت افرادی که از آرتیشو در یکی از وعده‌های غذایی خود استفاده می‌کنند می‌توانند از خواص درمانی این گیاه به‌منظور کاهش وزن استفاده کنند. بهترین روش برای مصرف روزانه آرتیشو پختن ان و استفاده از آن برای تهیه انواع سالادهاست. به این ترتیب می‌توانید هر روز با تهیه سالادهای متنوع از میوه‌ها و سبزی‌های مختلف و اضافه کردن مقداری آرتیشو شروع به کاهش وزن کنید و لاغر شوید .

آرتیشو و سلامت کلیه ها :

یکی از خواص بی نظیر آرتیشو مدر بودن آن است . مصرف آرتیشو به‌عنوان غذا تاثیر زیادی در افزایش میزان ادرار و دفع آن در بدن دارد. استفاده از این گیاه می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در پاکسازی و تخلیه کلیه‌ها و بهبود عملکرد آن‌ها در دفع مواد زائد از بدن سم زدایی  داشته باشد. بنابراین، این گیاه می‌تواند یکی از موادغذایی مفید هنگام انواع پاکسازی‌ها باشد که به سم زدایی بدن کمک می کند

آرتیشو و درمان یبوست :

می دانید که برخی از رژیم های لاغری سبب یبوست می شوند چون ممکن است همه ی مواد غذایی به دلیل رژیم به بدن نرسد . بعضی از افراد مبتلا به یبوست که با نبود ‌تعادل عملکرد دستگاه گوارش به‌ویژه روده‌ها مواجهند، می‌توانند با گنجاندن آرتیشو به سبد غذایی خود با این مشکل مبارزه کنند. در حقیقت مصرف این گیاه موجب می‌شود این افراد در طول رعایت رژیم غذایی خود دچار یبوست و خشکی مزاج نشوند. خوردن پخته ی ان یا سوپ آرتیشو به برطرف شدن یبوست کمک می کند می توانیددر سالاد هم استفاده کنید و با یبوست انواع رژیم های لاغری این گونه مبارزه کنید .

آرتیشو و پیشگیری و کنترل دیابت :

مصرف این گیاه برای افراد دیابتی هم توصیه می شود زیرا به کنترل دیابت کمک می کند وجود عصاره هیدروالکلی در گیاه آرتیشو یکی از عوامل کنترل بروز دیابت نوع یک در افراد است. بررسی ها نشان می دهند که  آرتیشو و برگ‌های آن در سبد غذایی خانواده و در وعده‌های غذایی می‌تواند با کاهش قابل توجه میزان گلوکز، کلسترول و تری‌گلیسرید خون به پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع یک کمک کند .

آرتیشو و سلامت عمومی بدن :

آرتیشو دارای ویتامین ها و مواد مغذی و سرشار از فیبر است وهمین خاصیب فوق العاده ی این گیاه سبب شده که برای سلامت عمومی بدن و قوی تر شدن سیستم ایمنی بدن به شما کمک کند . مخصوصا این روزها که درگیر بیماری کشنده ی کرونا هستیم قوی تر کردن سیستم ایمنی بدن از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

آرتیشو و سلامت پوست :

این گیاه برای سلامت پوست بسیار مفید است و سال هاست که در مواد آرایشی از این گیاه استفاده می شود آرتیشو برای درمان اگزما مفید است و  در درمان اکثر بیماری‌های پوستی تاثیرات مثبتی دارد . برای جلوگیری از ریزش مو از  پماد ان استفاده کنید .  برای برطرف کردن بوی بد زیر بغل عصاره برگ آرتیشو را به زیر بغل بمالید در مورد گل این گیاه باید بدانید که به عنوان آنتی‌اکسیدانی قوی شناخته می‌شود .در  عملکرد مناسب کبد و کیسه صفرا بسیار مفید است . در سلامت قلب و عروق بسیار مفید است اگر سندرم روده ی تحریک پذیر دارید بایدحتما از این گیاه استفاده کنید . آرتیشو حاوی پروبیوتیک هایی مانند اپیژنین و لتولین است که باعث رشد باکتری‌های مفید در کولون و روده می‌شوند .عملکرد محافظتی و ترمیمی در کبد دارد و باعث تقویت کبد و محافظت آن از مواد شیمیایی مضر می‌شود .

آرتیشو از جمع شدن چربی در کبد جلوگیری می‌کند و آنهائی که کبد چرب دارند بهتر است از آرتیشو استفاده کنند.برای کاهش تب بسیار مفید است و رماتیسم را درمان می کند اگر ورم روده دارند حتما بایداز آرتیشو استفاده کنید..این گیاه گاز و نفخ معده و روده را از بین می‌برد اگر گوشتان زنگ می زند و این خیلی آزارتان می دهد بایداز آرتیشو استفاده کنید بدن را سم زدایی می کند . زخم های ریه و روده رادرمان می کند .

عوارض احتمالی مصرف آرتیشو :

این گیاه در کنار خواص بی نظیر خود عوارض چندانی ندارد و فقط خوب است که مادران شیر ده از آرتیشو استفاده نکنند : از آنجا که مصرف آرتیشو و برگ‌های آن تاثیر زیادی در کیفیت، بو و مزه شیر مادر می‌گذارد ممکن است موجب بروز عکس‌العمل نوزاد شده و او شیر مادر را نخورد. بنابراین پزشکان به مادران شیرده و خانم‌های باردار توصیه می‌کنند که در طول دوران بارداری و دورانی که به فرزند خود شیر می‌دهند از خوردن موادغذایی و سالادهایی که حاوی این گیاه است، پرهیز کنند . می دانید که آرتیشو طبعی گرم دارد  ممکن است در بعضی از اشخاص تولید سودا کند.  اگر از مزه مصرف آرتیشو در زمان بارداری نیز باید محدود باشد شاید با مصرف ان دچار حساسیت شوید با پزشکتان مشورت کنید بهتر است قبل از مصرف این گیاه و یا مکمل آن با پزشک مشورت کنید .

برای رسیدن به تناسب اندام و لاغری از مکمل های ما استفاده کنید و با ما مشورت کنید .

  • ۹۹/۰۲/۱۰
  • mehdi kh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی