رژیم

رژیم لاغری و تناسب اندام

رژیم

رژیم لاغری و تناسب اندام

  • ۰
  • ۰

میوه ها عمدتا(به استثنای سیب که در هر زمان و در هر مقداری که خواستید می توانید بخورید) در شب مصرف شوند. دلیل توصیه به خوردن میوه در ساعات پایانی روز، سرعت شکستن و تبدیل آنها به قند است. افرادی که در وعده صبحانه یا حتی ناهار میوه می خورند، زودتر خسته شده و استقامت زیادی ندارند. علاوه بر این مشکل، شبها هم گاهی هوس خوردن شیرینی می کنند. نصف پیمانه از توت ها یا بقیه میوه ها، اگر با پنیر کم چرب یا ماست کم چرب در وعده صبحانه خورده شوند، بسیار مفید است؛ از میان تمام توت ها، زغال اخته بیشترین مواد مغذی را برای بدن شما تأمین می کند. بسیاری از مراجعین من، مطابق رژیم روزانه شان نصف پیمانه زخال اخته یا بلوبری ما فقط یک سوم از حجم کل گیاهانی که در روز می خورید باید شامل از میوه ها، خربزه و توت ها باشد. (برای مثال: یک پیمانه سبزیجات – یک سوم پیمانه میوه).

برای مشاوره در زمینه کرایولیپولیز کلیک کنید.

نکته در مصرف گریپ فروت

مواد شیمیایی در گریپ فروت وجود دارد که اثربخشی داروها را افزایش می دهد؛ پس اگر دارو مصرف می کنید از گریپ فروت و آب گریپ فروت اجتناب کنید. برخی میوه های شیرین، فیبر بالایی دارند که جذب قند را کند می سازد. بهترین میوه سیب است. * اسید مالیک بالایی دارد و حلال خوبی برای صفرای راکد در کبد است. * پکتین (ماده ژلاتینی موجود در سیب) به سلامت عروق قلبی و دستگاه گوارش کمک می کند.از بروز سرطان پیشگیری می کند. در شکل کامل آن، سرشار از فیبر است و واکنش انسولین را کند می کند.

سرشار از پتاسیم و فاقد سدیم است. میوه های پایین قند بالا و فیبر کم دارند؛ آنها را مصرف نکنید موز، خرما، انجیر، کشمش، میوه های کنسرو شده، میوه های خشک شده و انبه. حتما میدانید که باید بی تردید از آب میوه اجتناب کنید. فیبر موجود در میوه های کامل، اثرات هورمون چربی ساز انسولین را خنثی کرده و مانع اثرات سوء ناشی از تولید و انتشار هورمون چربی ساز انسولین می شود. پروتئین های حیوانی از خوردن پروتئین حیوانی (گوشت، مرغ و غیره ) و یا ماهی در دو هفته اول برنامه بهبود کبد اجتناب نمایید.

با این حال، در صورتی که روزهای دوم یا سوم احساس بی حالی یا سرگیجه داشتید، یا دچار توهم و خستگی شدید، یا به خاطر افت قند خون احساس سرما کردید، یا متوجه ریزش مو شدید یا هوس مصرف پروتئین داشتید، مقدار کمی پروتئین حیوانی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. طبق برنامه بهبود کبد، شما باید مقدار زیادی سبزی، کمی چربی و کمی هم پروتئین حیوانی مصرف کنید. از آنجاکه چربی به سرعت احساس گرسنگی را سرکوب می کند و این برنامه چربی کمی دارد، برای جلوگیری از بروز گرسنگی نیاز دارید که مکرر بخورید تا این نقص را جبران کنید. مهم ترین کار این است، که به اندازه کافی غذا بخورید تا کالری خود را بالا نگه دارید؛ چون مقدار ناکافی کالری، به بدن شما تنش وارد کرده و موجب افزایش وزن تان می شود. از همین رو ضروری است که بین وعده های اصلی غذایی، به خوردن مواد مجاز در برنامه بپردازید. در قسمتهای مختلف این کتاب همیشه توصیه کردم که اگر بدن نوع کبدی دارید، تنها سه وعده غذا بخورید اما زمانیکه در حال گذراندن برنامه بهبود کبد هستید، استثنائا از شما میخواهم که مصرف میان وعده را هم از یاد نبرید. اگر نیاز دارید پروتئین حیوانی بخورید.

با مصرف یک تخم مرغ در روز باید کاملا پخته شود) یا تکه کوچکی از ماهی شروع کنید. ماهی سوشی یا ساشیمی خام هم انتخاب ایده آلی است. پروتئین حیوانی را بیش از حد مصرف نکنید، تنها تا حدی که گرسنگی شما برطرف شود. چون بیش از اندازه خوردن پروتئین به کبد استرس وارد کرده و پروتئین را به چربی تبدیل می نماید، بهتر است پروتئین مصرفی تان را به مقادیر کم تقسیم نموده و در دفعات متعدد بخورید. ماهی بهترین پروتئین در این برنامه است. همچنین پروتئین های خام به دلیل استرس کمتری که به کبد وارد می کنند، راحت تر هضم می شوند. آجیل خام و دانه ها برای کنترل حس گرسنگی نیاز است بین وعده های غذایی تان به مقدار کافی آجیل خام و دانه بخورید. بادام و گردو خام بهترین گزینه ها هستند. حمص (به عربی حمص، یعنی نخود) گزینه بعدی است. بعضی از مردم ممکن است به آجیل حساسیت داشته باشند یا اگر آجیل و دانه، در آب نرم نشده باشند (یک شب خیسانده نشده باشد) نفخ می کنند. گردو بالاترین میزان اسید های چرب امگا-۳ را در بین همه آجیل ها دارد.

مواد مغذی متراکم آن به کنترل احساس گرسنگی کمک می کند.

کلسترول بد را کاهش می دهد (LDL) و مواد مغذی موجود در گردو می تواند از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کنند. می تواند به بیماران دیابت نوع ۲ کمک کند. مصرف مقدار زیاد آجیل بوداده مانند بادام زمینی، مشکلات زیادی ایجاد کرده و بادام زمینی خام هم طعم خوبی ندارد. شما میتوانید مصرف بادام زمینی را کم و به جای آن، مقداری کره بادام زمینی - مطمئن شوید حاوی قند یا روغن های هیدروژنه افزودنی نباشد - را در برنامه غذایی تان بگنجانید. من دوست دارم قطعه های سیب را در مخلوط ۵۰ درصد کره بخارا و ۵۰ درصد کره بادام زمینی فرو برده و سپس بخورم.

آجیل و دانه ها بر روی درختان و گیاهان رشد می کنند. آنزیم درون آنها، هورمون رشد را فعال می کند (آنزیم هایی که باعث ایجاد و افزایش سرعت واکنش های شیمیایی می شود. با این حال، آجیل و دانه ها ذاتا عاملی به نام مهار کننده های آنزیم دارند؛ قفل های کوچکی که مانع از رشد می شوند. مهار به معنی «توقف یا جلوگیری از انجام کاری» است؛ پس مهار کننده ها، آنزیم ها را از فعالیت باز می دارند تا شرایط مناسب برای رشد دانه یا أجیل برای رشد درخت یا گیاه فراهم شود. عامل اصلی که این شرایط مناسب رشد را آماده می کند، آب است.

  • ۹۹/۰۳/۰۹
  • mehdi kh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی