رژیم

رژیم لاغری و تناسب اندام

رژیم

رژیم لاغری و تناسب اندام

  • ۰
  • ۰

در زنان افزایش فعالیت غده آدرنال، موجب صدای زمخت تر، پدیدار شدن موی صورت و کچلی با الگوی مردانه می شود (عقب کشیدن خط رویش مو) و به طور کلی بدن زنان را به هم می ریزد.بزرگ شدن غدد چربی در صورت زنان، به خصوص در دوره قاعدگی، باعث ایجاد آکنه می شود. آتروفی (کوچک شدن سینه ها نیز ممکن است اتفاق بیافتد.

علائم فوق، ناشی از تولید بیش از حد هورمون مردانه توسط غدد آدرنال است. هم تخمدان ها و هم غده آدرنال، استروژن و تستوسترون تولید می کنند؛ هنگامی که فعالیت این غدد غیر متعادل باشد، می توانند بر غدد چربی و فولیکول مو تاثیر بگذارند.وقتی تخمدان راست یک زن ناکارآمد می شود، سمت چپ صورت او بیشتر آکنه میزند؛ بدین ترتیب به نظر می رسد نوعی ارتباط متقاطع و نسبت معکوس وجود داشته باشد. هنگامی که هورمون آدرنال بیش از حد تولید شود، فرایند تأمین کلسیم فرد با مشکل مواجه می گردد. به منظور جذب کلسیم، سطح PH خون باید میزان مشخصی داشته باشد. این میزان PH به سطح اسید آلکالین اشاره دارد.

بالا رفتن آدرنال در بدن

در بدن انسان مایعات زیادی جریان دارد، که نیاز به اسیدی شدن یا آلکالین بودن دارند. تولید بیش از اندازه هورمون آدرنال، می تواند باعث از دست رفتن پتاسیم شده و در نتیجه PH خون فرد را بیش از حد قلیایی کند.این اتفاق مانع رسیدن مستقیم کلسیم به استخوان ها و عضلات می شود؛ در نتیجه نه تنها فرد دچار پوکی استخوان می شود، بلکه گرفتگی عضلات ساق پا نیز به سراغ او خواهد آمد. در نتیجه گرفتگی عضلات از کمبود کلسیم، منیزیم و پتاسیم نشأت می گیرد.

هر سه مشکل فوق الذکر ناشی از نقص در کارکرد غده آدرنال هستند. به نظر من در انتها به جای جذب توسط بدن، کلسیم در بافت های بدن تجمع پیدا می کند. من افرادی دیده ام که حتی کلسیم بر روی دندان آنها رسوب کرده است؛ رسوب کلسیم روی چشم منجر به آب مروارید زودرس می شود؛ رسوبات کلسیمی بر روی استخوان ها به عنوان التیام اسپرز، در مفاصل و ورم مفاصل به عنوان بورسیت، در تاندون ها به شکل التهاب تاندون، در شرائین به شکل تصلب شرائین، اگر کلسیم در کلیه رسوب کند، منجر به سنگ کلیه میشود و جمع شدن در بالا یا پایین پلک مشاهده شده است

هنگامی که غده آدرنال بیش از حد هورمون پمپاژ کند چه می شود؟

مقدار زیادی کلسیم از طریق ادرار دفع می شود، که این اتفاق منجر به پوکی استخوان خواهد شد. بدون وجود کلسیم، فرد به سختی به خواب می رود و در طی روز احساس خستگی می کند. سبزیجات دارای برگ سبز بهترین منبع کلسیم هستند؛ حتی کلسیم آنها خیلی بیشتر از کلسیم موجود در شیر تاثیر گذار خواهد بود. از آنجا که شیر پاستوریزه در درجه حرارت بالایی گرما می بیند، کلسیم آن به سختی جذب می شود. یک منبع بهتر کلسیم، لبنیاتی مانند ماست ساده و پنیر هستند. ماست و پنیر فراورده های تخمیری بوده و با حضور میکروب های سازگار و آنزیم هایی که برای سازماندهی مجدد آمینواسیدها (پروتئین) تولید میشوند و به همین دلیل عملا یک غذای جدید بوجود می آید. مانند پروتئین های گیاهی، راحت تر هضم شده و مورد استفاده بدن قرار می گیرد. هورمون های غده آدرنال، چرخه خواب و بیداری را تنظیم می کنند.

در نتیجه آسیب دیدن غده آدرنال ریتم بدن را به هم می زند؛ شما در طول روز خسته هستید، اما با وجود خستگی، شبها نمی توانید بخوابید. بدن شما اجازه نمی دهد وارد چرخه عمیق تر خواب شوید. چون آدرنال در حال مقابله با استرس است و تولید مقادیر بالایی از هورمون استرس، رسیدن به خواب عمیق و بازسازی دوباره بدن برای روز آینده را غیر ممکن می کند. هورمونهای خاصی از آدرنال، مسئول القاء حس بیداری به شما هستند و بقیه هم مسئولیت تنظیم چرخه خواب شما را بر عهده دارند. بدن با طی کردن چهار چرخه ی ۹۰ دقیقه ای، از خواب سطحی به خواب عمیق فرو می رود. تصور کنید در حالی که یک شیر شما را تعقیب می کند، تلاش می کنید بخوابید. در این حالت ممکن است شما خسته شوید، اما بدن شما نمی گذارد بایستید.

برخی افراد در طول شب، ساعت ۲ یا ۳ صبح بدون هیچ دلیلی بیدار میشوند و تا یک ساعت بعد هم قادر به خوابیدن نیستند؛ تازه اگر خوش شانس باشند شاید یک ساعت بعد به خواب می روند. برخی از آنها در طول روز بعد از آن شب قادر به انجام کارهای خود نیستند. در افراد نوع آدرنال مشکلات مثانه شایع است (سوراخ مثانه، تکرر ادرار) که عوارض آنها در شب بیشتر از روز است که این مشکل را بدتر می کند.از آنجا که اثرات چربی سوزی هورمون های خاصی، فقط در هنگام قرار گرفتن بدن در چرخه خواب عمیق اتفاق می افتد، با داشتن مشکل آدرنال، بدن قادر به وارد شدن به چرخه خواب عمیق نیست و این کم خوابی اثرات چربی سوزی را از بین می برد.

کمبود آدرنال

غدد آدرنال فرسوده و ضعیف، باعث حس بدن درد در قسمت های مختلف می شود، چون تولید هورمون های ضد التهاب در بدن شما کم می شود. اگر کار کرد غده آدرنال مختل شود، تجربه درد و التهاب ممکن است برای سالهای متمادی به طول بیانجامد. برای مثال فرد ممکن است به نوعی درد عضلانی بعد از ورزش دچار شود، که بهبود نمی یابد. از آنجا که این وضعیت به تدریج بدتر می شود، فیبرومیالژیا (یک بیماری روماتیسمی که با درد عضلانی یا اسکلتی عضلانی که همراه با سفتی و حساسیت به لمس در موضع خاصی از بدن همراه است افزایش یافته و کم کم به درد عضلانی در سراسر بدن تبدیل می شود.

اتفاقی که می افتد عبارت است از

افزایش التهاب در سراسر عضلات بدن، تاندون ها و بافتهای هم بند که در نتیجه کمبود هورمونهای از بین برنده التهاب که به طور معمول توسط غدد فوق کلیوی تولید می شوند، رخ میدهد. وجود درد و التهاب کاهش وزن را دشوار می کند چراکه هورمون استرس فعال شده توسط درد، هورمون های چربی سوز را منفعل می کند. تا آنجا که به بافت های عضلانی مربوط می شود، ورزش کردن با وزنه یا ورزش کردن با ریتم ضربان قلبی بالا، ایده خوبی برای این شرایط نیست، زیرا تنش مازاد، غده آدرنال را غرق خواهد کرد.

  • ۹۹/۰۲/۲۳
  • mehdi kh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی